سردار رضا طلایی نیک روز سه شنبه در یادواره شهدای رسانه استان قزوین که در آبیک برگزار شد، افزود: دشمن درحال جنگ نرم است و ما هیچ راهی جز دفاع نرم و استفاده از ابزارهای رسانه ای پیشرفته نداریم‌.

وی افزود: ما امروز از قدرت دفاعی و بازدارنده فیزیکی منحصر به فردی در جهان برخوردار هستیم و لازم است در کنار این موضوع، برای تحکیم هویت ایران اسلامی به دنبال تقویت فرهنگ رسانه‌ای باشیم‌ که از ضروریات امروزی است‌.

سردار طلایی نیک در مورد نقش رسانه‌ها اظهار داشت: متاسفانه دشمن مدام به دنبال نشان دادن ضعف‌های جمهوری اسلامی بوده و تلاش می کند تا به وحدت جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند و رسانه‌ها در این میان با پیام، خبر و تولید محتوا باید در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کند.

 وی در ادامه سخنان خود به نقش پررنگ فرهنگ پرداخت و گفت:  امروز زیرساخت قدرت ملی جمهوری باید بر اساس فرهنگ باشد که تبیین و تشریح آن در جامعه بر عهده رسانه‌ها است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع همچنین گفت: ما برای توسعه و قدرت فرهنگی نیازمند جهاد رسانه ای هستیم که در آینده می تواند به عنوان قدرت دفاعی کشور محسوب شود و نباید فراموش کنیم که رهبر معظم انقلاب در این رابطه تاکیدات بسیاری دارد.

سردار طلایی نیک به قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر امروز تحریک ها و فشارهای بین المللی نتوانسته بر جامعه ایران اثرگذار باشد، عامل آن اقتدار نیروهای نظامی ایران است و اقدامات سپاه از جمله در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا در این راستا موثر بوده و نشان داده ایم که قدرت منطقه‌ای ما بی نظیر است.

این مسئول به هزینه‌های کوچک و دستاوردهای بزرگ نظامی در جامعه پرداخت و گفت: کشورهای دنیا به طور متوسط ۲۵۰ دلار برای هر نظامی  هزینه می کنند که این رقم در آمریکا و عربستان سعودی به بیش از ۲ تا چهار هزار دلار می رسد، اما در ایران این هزینه  تنها ۱۲۰ دلار برای هر نظامی است.

سردار طلایی نیک با نقش پررنک سهدای رسانه در تببین ارزش های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: جامعه رسانه‌ همواره در جامعه ارزش مدار است و در این میان شهیدان رسانه باید الگو و سرمشق دیگر رسانه ها قرار گیرند و به نهادینه کردن ارزش های انقلاب اسلامی بپردازند.

این مسئول همچنین یاد و خاطره شهدای رسانه قزوین را گرامی داشت و گفت: وجود ۱۰ شهید رسانه در استان قزوین نشان دهنده اهمیت نهضت امام راحل در این دیار مذهبی است و قطعا شهید طهماسب شیخ حسنی محصول یک خانواده با تقوا و متدین است.

۹۹۲۵*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.