رئیس کمیته بانوان شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در محله هادی‌آباد بیکاری مهم‌ترین معضل است و زنان به خاطر بیکاری شوهر در چنبره انواع خشونت‌ها قرار دارند؛ مشاغل خانگی می‌تواند به‌عنوان راهکاری مطلوب برای تأمین مایحتاج زنان و فرزندان این محله باشد.

سیده منیره قوامی، رئیس کمیته بانوان شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، پیرامون معضلات منطقه هادی‌آباد اظهار کرد: بیکاری مهم‌ترین معضل محله هادی‌آباد است و اعتیاد، مشکلات بهداشتی و فرهنگی، اجتماعی نیز از آسیب‌های دیگر در این محله است؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که خانه‌های مجردی در این منطقه دایر شده و حضور اتباع خارجی نیز باعث ناامنی منطقه شده است.

وی افزود: محله هادی‌آباد برای زنان ناامن شده است؛ زنان به خاطر بیکاری شوهر در چنبرهٔ انواع خشونت‌ها قرار دارند؛ مشاغل خانگی می‌تواند به‌عنوان راهکاری مطلوب برای تأمین مایحتاج زنان و فرزندان محله باشد؛ بانوان محله هادی‌آباد شاید به علت سطح فرهنگی پایین‌تر نقش پررنگی در مدیریت شهری ندارند اما باید در شورای محله‌ها حضور پیدا کنند تا اعتمادبه‌نفس و توانمندی‌شان افزایش پیدا کند.

رئیس کمیته بانوان شورای شهر قزوین با اشاره به اشتغال زنان عنوان کرد: بازاری برای عرضه و فروش محصولات خانگی وجود ندارد؛ نیازمند به آموزش زنان در حوزه‌های گوناگون برای امر اشتغال خانگی هستیم؛ محصولات حاصل از مشاغل خانگی باید استانداردهای لازم را کسب کنند تا کیفیت عرضه در بازار را داشته باشند؛ البته کانون زنان بازرگان نیز در زمینه کارآفرینی بانوان و آموزش‌های تخصصی اشتغال‌زایی خانگی در شهر قزوین فعالیت دارد.

وی ادامه داد: شورای شهر نیز باید مصوبه‌هایی با هدف اتصال محصولات خانگی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصویب کند البته لازم به ذکر است آموزش اتصال به شبکه‌های مجازی برای بازاریابی اینترنتی نیز نیاز است و همچنین پیگیری ضوابط حمایت از متقاضیان در حوزه‌های آب، برق، گاز و مالیات باید صورت بگیرد تا متقاضیان در قدم اول با شکست روبه‌رو نشوند.

وی در اشاره به ظرفیت‌های موجود گفت: شورای شهر ۴۰ درصد در نمایشگاه دائمی سهم دارد و می‌توان غرفه‌هایی برای این امر در نمایشگاه یا سعدالسلطنه اختصاص داد و لازم است یک بازارچه دائمی برای فروش محصولات خانگی داشته باشیم.

قوامی بیان کرد: مجموعه «روزبه» در زنجان با در اختیار داشتن سوله‌هایی، روزانه نزدیک به دوهزار غذا تولید می‌کند که این امر سبب اشتغال بسیاری از زنان آسیب‌پذیر شده است؛ مدیریت مجموعه روزبه را یک خانم خیر بر عهده دارد که نگاه اقتصادی به موضوع هم ندارد؛ ما نیز در قزوین به حضور خیرین برای رفع مشکلات نیازمند هستیم، ضمن اینکه انجمن‌های مردمی نباید نگاه اقتصادی به این قبیل مجموعه‌ها داشته باشند.

وی افزود: ما برای رفع مشکلات محله هادی‌آباد، دفاتر تسهیل گری را در این مناطق راه‌اندازی کردیم تا با اهالی بتوانیم ارتباط بگیریم و مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برای هادی‌آباد باید در سه سطح برنامه‌ریزی شود، که سطح کلان آن باید توسط دولت برای توسعه بنگاه‌های بزرگ صورت بگیرد و سطح میانی آن باید آماده‌سازی محیط کسب‌وکار در استان باشد و در سطح خرد نیز، متقاضیان حقیقی را موردحمایت قرار دهد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.