اکبر بهنامجو روز شنبه در نشست با مدیران و فیلمسازان انجمن سینمای جوان اردبیل افزود: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد ، طلاق ، نزاع ، خشونت و ... در کشور و استان بیش از پیش جلوه گر شده و هنر و هنرمند می‌تواند در به حرکت در آوردن احساسات مردم و تغییر روش‌ها و  در نهایت پیشگیری و کنترل آنها موثر واقع گردد.

وی بیان کرد: کشورهایی که قصد نابودی ما را دارند ، هجوم و آسیب به فرهنگ ما را در پیش گرفته اند، آنها هیچوقت با ما جنگ مستقیم نخواهند داشت، جنگ آنها جنگ فرهنگی است، هدف آنها متزلزل کردن  بنیاد خانواده است ، آنها اعتیاد، خیانت، خشنونت و نزاع و طلاق  را رواج می دهند و برای جلوگیری از این آسیب ها و ایمن سازی در برابر حملات ئشمن به مقابله فرهنگی نیازمندیم.

وی تاکید کرد که امروز دیگر  صرف سخنرانی و پند و اندرز تاثیر چندانی در مخاطب بویژه جوانان نداشته و میبایست با آنها با زبان هنر که فیلم یکی از موثرترین آنهاست، سخن گفت.

استاندار اردبیل با اشاره به کارنامه خوب فیلمسازان انجمن سینمای جوان اردبیل حمایت از این انجمن را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: ما بودجه فرهنگی زیادی در ادارات داریم  اما این اعتبارها  خوب هزینه نمی شود، با برگزای جلسات و میزگردها مشکلات حل نمی‌شود ولی با زبان هنر می‌توان کارهای زیادی انجام داد.

به گفته وی ، فیلم های خوب و متعالی می‌تواند در اماکن و رسانه‌های مختلف از جمله صدا وسیما ، شبکه های مجازی ، محلات ، مدارس و ... پخش شود و مردم هم از آنها استقبال می‌کنند .


استاندار اردبیل همچنین  گفت که ما خریدار آثار و فیلم‌های انجمن سینمای جوانان استان اردبیل هستیم به شرط آنکه آثار خلق شده تاثیرگذاری لازم را دارا باشد.

میر دولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل نیز  در این نشست با ارئه گزارشی از وضعیت انجمن و آثار تولید شده توسط فیلمسازان جوان اردبیلی گفت: هنرمندان این دفتر همواره با کمترین‌ها و حداقل امکانات بهترین‌ها را خلق کرده و باعث برافراشته شدن پرچم کشور عزیزمان در جوامع جهانی مختلف شده اند.


وی تامین مکانی مناسب و در خور هنرمندان این دفتر و ردیف بودجه مشخص برای انجمن سینمای جوانان را خواستار شده و افزود: تاکنون هیچ وقت از هنرمندانی که در سطح بین‌المللی درخشیده اند، به اندازه ورزشکاران استقبال و تجلیل نشده و همیشه در حق آنها از طرف مسئولان کوتاهی شده است .

وی در خصوص فرش قرمزهای پهن شده به زیر پای استعدادهای کشورمان در آن سوی مرزها هشدار داد و اظهار کرد: ما باید با تامین مادی و معنوی هنرمندان مانع از فرار استعدادها به ان سوی مرزها شویم .

سید ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز گفت: سالهاست که انجمن سینمای جوانان اردبیل بعنوان مدرسه سینمایی در سطح استان فعالیت دارد و بعد از 34 سال فعالیت شایسته است به دانشگاه سینمایی تبدیل شود.

وی افزود : هفته‌ای نیست که خبری از موفقیت فیلمسازان نشنویم .

او از تولید  فیلم سینمایی کوتاه و بلند در سال های اخیر در اردبیل خبر داده و بیان کرد: از نظر حقیقی وارد مرحله حرفه‌ای شده‌ایم ولی از لحاظ زیرساخت و سخت افزاری مشکل داریم .

بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این نشست بر  لزوم حمایت از انجمن سینمای جوان تاکید کرد و گفت: مدیران فرهنگی باید طرح و راهکار ارائه دهند تا ما بدانیم به چه نحو باید از آنها حمایت کنیم .

وی  افزود: در رابطه با احداث سینماها و مراکز فرهنگی هیچ مشکلی نیست،  در پارک ها و فضاهای سبز که نیاز به تغییر کاربری نیست هم می توان مراکز فرهنگی و هنری احداث کرد .

انجمن سینمای جوان اردبیل از جمله فعالترین انجمن‌های سینمایی در کشور می‌باشد.

6016

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.