مجری طرح روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این طرح اقشار مختلف این دو محله با عوامل زمینه ساز خشونت و چگونگی مقابله و پیشگیری از آن در راستای کنترل اسیب های اجتماعی آشنا شدند.
رئوف ایران نژاد، هدف از برگزاری این طرح را ارتقا سطح آگاهی افراد، شناسایی عوامل آسبب زا، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اطلاع از عواقب خشونت و همچنین تاثیرگذاری عوامل مختلف در بروز خشونت برای افراد برشمرد.
وی تاکید کرد: بدون شک خشونت یکی از عوامل اصلی بسیاری از رفتارهای پرخطر نظیر قتل، طلاق، اعتیاد، افسردگی ، نزاع و درگیری و همچنین ایجاد رعب و نا امنی در جامعه است که باید عوامل بروز خشونت در افراد شناسایی و برای رفع آن اقدام شود.
ایران نژاد گفت: افراد شرکت کننده در این کارگاه اموزشی با انواع خشونت روانی، خشونت فرهنگی، سو استفاده کلامی، خشونت عاطفی، غفلت و بی توجهی آشنا شده اند و علل بروز خشونت نظیر ضعف در مدیریت خشم، پایین بودن آستانه تحمل، پایین بودن سطح آگاهی، الگو پذیری نادرست، از خانواده و همسالان نیز بررسی شد.
وی افزود: اختلالات شخصیتی، هیجان خواهی نامطلوب ، شیوه های نادرست تربیتی، تعارض والدین، نبود نظارت و کنترل بر رفتار اجتماعی فرزندان، ضعف در مهارت های اساسی زندگی، بیکاری ، وجود شغل های کاذب و ... را از عوامل مهم خشونت برشمرد.
وی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی صادق خانی کارشناس ارشد روانشاسی سرفصل های خشونت را برای مدعوین تشریح و بررسی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این قبیل کارگاه های آموزشی نقش بسیار مهمی در مهار خشونت در جامعه و آسیب های اجتماعی داشته باشد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.