محمدرضا عرب افزود: در حال حاضر طلاق، خشونت و اعتیاد، آسیب های اجتماعی عمده در استان است که به طور اورژانس و فوری باید فکری به حال پیشگیری از آنها کرد.
وی یادآور شد: به استناد مصوبه چهارمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت قضائی استان، کمیته پیشگیری از خشونت به زودی در فارس تشکیل می شود تا با همکاری استانداری، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، نیروی انتظامی، شهرداری و آموزش و پرورش، زمینه کاهش مشکلات ناشی از خشونت ها فراهم شود.
این مقام مسئول بهزیستی فارس عنوان کرد: یکی از وظایف عمده این کمیته، بررسی و شناسایی عوامل موثر بر خشونت ها در استان است و پس از آن برنامه های پیشگیری از خشونت تدوین و ارائه می شود.
عرب گفت: کم شدن آستانه تحمل و بروز عکس العمل های انفجاری و عدم استفاده از تعامل موثر، مذاکره و
گفت وگو برای حل مسئله، مشکلات روانی، اجتماعی و عوارض جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت و در مواردی حتی به قتل منجر می شود که این قبیل حوادث در شأن استان و کشور نیست و باید از آنها پیشگیری کرد.
این مقام مسئول بهزیستی فارس از مردم خواست با دریافت خدمات موثر و تقویت مراودات اجتماعی و مشارکت ها، در کاهش خشونت ها همکاری کنند.
عرب یادآور شد: به جای استفاده از خشونت و زورگویی کلامی و جسمی، باید سبک فکری خود و رویکردهایمان را تغییر دهیم و بدانیم اگر یک تفکر جمعی را در این خصوص در دستور کار قرار ندهیم هر آن باید منتظر حوادث جبران ناپذیری باشیم.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616150
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.