نصرت اله علیرضایی  فرماندار آوج در این جشنواره گفت: کارکرد، اهداف و ماهیت برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح روستاها حرکت در مسیر رشد و توسعه اقتصاد روستایی و رونق گردشگری است.
وی اضافه کرد: مردم جامعه ما در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری به دور هم نشستن  ومهرورزی و مودت وتقویت همدلی و انسجام نیازدارند و  در چنین جشنواره هایی شاهد همبستگی و رفاقت ونزدیکی دلهای مردم به یکدیگرهستیم.
علیرضایی ادامه داد: انسان در جامعه جدید امروزی و بیشتر در مناطق شهری و صنعتی با روابط سرد و سودجویانه و ماشینی مواجه است لذا بهترین گزینه برای خارج شدن از این فضای سرد و دست یابی به امنیت وآرامش  روانی و فضای نوع دوستی وهمدلی برای او روستاست.
وی گفت: روستاها امروزه مقاصد مهم گردشگری و رفاهی و تفریحی برای شهرنشینان است از این رو باید اهتمام جدی مسئولان، دهیاران وشوراهای اسلامی روستاها درجهت ایجاد جاذبه های توریستی وگردشگری  و رونق اقتصاد روستاها باشد و روستائیان نیز این موهبت ونعمت بزرگ الهی را به شایستگی قدربدانند.  
فرماندار آوج اظهار داشت:با وجود  فراهم شدن خدمات وایجاد امکانات درخشان وقابل توجه درروستاها، طی چند دهه گذشته متأسفانه بی توجهی به موضوع اشتغال و ظرفیت ها وقابلیت های اقتصادی روستاها و نیز عدم اعتماد به نفس روستائیان وکم شدن احساس تعلق جوان روستایی شاهد مهاجرت بی رویه از روستاها به شهرها بوده ایم.
وی اظهار داشت: این روند با توجه به حوزه اقتصاد روستایی و رونق گردشگری در حال توقف است و آنچه که جوان روستایی باید به آن باور داشته واتکا کند محیط آرام و امن و فضای با نشاط و پرجاذبه روستاست.
 فرماندار آوج ضمن تقدیراز برگزارکنندگان جشنواره سیب گلاب در دهستان شهیدآباد افزود: این جشنواره در راستای معرفی محصولات کشاورزی و باغداری منطقه به استان و حتی کشور است  که امیدوارم با همکاری دستگاههای متولی و مردم منطقه این هدف مهم میسر شود.
علیرضایی افزود: شهرستان آوج سرشار از پتانسیل وقابلیت های سرمایه گذاری است از این رو باید از بخش خصوصی و خیران درجهت سرمایه گذاری در حوزه های مهمی چون گردشگری، صنایع تبدیلی، باغداری، دامپروری، کشاورزی و آبزی پروری درراستای رشد وتوسعه پایدار وهمه جانبه شهرستان به ویژه روستاها حمایت های لازم صورت گیرد.

۷۳۸۸*۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.