نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین گفت: الفاظ و گفته های آمریکایی ها زمانی که دم از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر می زنند زیباست اما در هنگام عمل گفتارهای آنها با رفتارشان همخوانی ندارد.
آیت الله عبدالکریم عابدینی تصریح کرد:وقتی تنها به وضعیت فشارهای روحی و جسمی ۱۱ میلیون کودک یمنی نگاه می کنیم چیز دیگری از اعمال آمریکا مشاهده می کنیم و امروز مردم ایران و جهان واقعیت ها را متوجه شده و به صدای نفرت انگیز آنان درباره حقوق زنان و کودکان بی توجه هستند.
 وی اضافه کرد: تنها در ۶ حمله بزرگ صهیونیست های اشغالگر از سال ۲۰۰۵ تاکنون یک هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده اما جامعه جهانی هیچ واکنشی به این گونه رفتارها نشان نداده است.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: ۱۷ هزار شهید ترور در ایران و سرنگونی هواپیمای مسافربری این کشور تنها گوشه‌ای از جنایات آمریکا است در حالیکه این کشور امروز مدام دم از دموکراسی و حقوق بشر می زند.
وی یادآور شد: آمریکایی‌ها از یک طرف دم از مذاکره و حقوق بشر می زنند اما با تحریم وزیر امور خارجه ایران نشان دادند که به هیچ عنوان نمی شود به آنان اعتماد کرد.
عابدینی با اشاره به اینکه از آمریکایی‌ها و مستکبران جهانی هیچ چیزی جز فقر، گرسنگی، اختلاف و تنگدستی عاید ما نمی شود، اظهار داشت: باید بدانیم تنها راه رفع مشکلات کنونی کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی، افزایش اقتدار نظامی، تقویت وحدت و انسجام و رسیدگی به معیشت و اشتغال مردم کشور بوده و این را قرآن به ما آموخته است.
 وی به سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: این ازدواج در حقیقت به فرمان الهی صورت گرفت و هنگامی که آن حضرت برای خواستگاری خدمت پیامبر اکرم (ص) رسیدند ایشان فرمودند که این مساله را باید با حضرت فاطمه (س) در میان بگذارند.
عابدینی ادامه داد: تربیت فرزندان ما باید به مدل زندگی حضرت زهرا(س) و امیرمومنان(ع) باشد و حق جویی ، حق طلبی و تقوای الهی را باید از زندگی نورانی این دو عزیز الگو گرفت و ما به این معنا به شدت نیازمند هستیم.
 امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته، سالگرد شهادت خلبان شهید عباس بابایی، شهید محمود صارمی و روز خبرنگار و شهادت شیخ فضل الله نوری را تبریک و تسلیت گفته و سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را گرامی داشت.
در حاشیه برپایی نماز جمعه این هفته شهر قزوین، رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه قزوین با برپایی میز خدمت پاسخگوی نمازگزاران و حاضر بودند.
۶۱۰۱*۸۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.