علیرضا رادفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حمله ناو جنگی آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران نشان داد که شیطان بزرگ برای رویارویی با ایران اسلامی تا مرحله سقوط در لجن زار وحشیانه‌ ترین جنایت ها پیشرفته است، افزود: سکوت چند ساله سازمان های بین المللی در برابر حمله به ‌هواپیمای ایرانی، لکه‌ ننگی بر پیشانی مدعیان دروغین حقوق بشر است.
معاون استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: انتشار خبر حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس طی ظهر روز یکشنبه، 12 تیر سال 1367، شوک بزرگ برای مردم ایران بود.
رادفر ادامه داد: در آن دوران جنگ هشت ساله حق علیه باطل با موفقیت های پی در پی رزمندگان جان بر کف ایران اسلامی روزهای پایانی خود را طی می کرد و حمله ناو جنگی آمریکایی به هواپیمای مسافربری نشان از عصبانیت استکبار جهانی از پیروزی رزمندگان اسلام در این جنگ بود.
وی اضافه کرد: در حقیقت یکی از اهداف آمریکا از این جنایت، تقویت متجاوزان رژیم بعث عراق در جبهه‌های جنگ و تحت فشار قرار دادن مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
رادفر افزود: آمریکا با ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران آن هم بر فراز آب‌‌های کشورمان یک بار دیگر نشان داد که حقوق بشر را تا جایی به رسمیت می‌شناسد که تضادی با اهداف توسعه‌طلبانه و زیاده‌خواهی‌های آن و همپیمانانش نداشته باشد.
وی گفت: دوگانگی آمریکا در بحث حقوق بشر زمانی به اثبات رسید که دولت این کشور حمله ناوجنگی آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی را در حالی توجیه می کرد که در شهریور سال 1362 وقتی پدافند هوایی شوروی سابق یک هواپیمای مسافربری کره جنوبی را به دلیل ورود به حریم هوایی این کشور ساقط کرد، این عمل را 'بربریت' نامید و تحریم خطوط هوایی شوروی را خواستار شد.
وی افزود: آمریکا که در آن سوی کره زمین قرار دارد، یک هواپیمای مسافربری را که به قلمرو هیچ کشوری وارد نشده بود و در آب های بین المللی به حرکت خود ادامه می داد را مورد هدف قرار داد و به هیچ وجه مسؤولیت این عمل ننگین را هم برعهده نگرفت.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی اعطای مدال شجاعت به فرمانده جنایتکار آمریکایی در این حادثه را تمسخر درک و شعور جامعه جهانی و بی حرمتی آشکار به وجدان بشری دانست و افزود: سکوت جانب دارانه سازمان های بین المللی، پیوسته موجب گستاخی و جسور شدن آمریکا شده است.
رادفر با اشاره به اینکه 66 نفر از 290 مسافر این هواپیما کودک زیر 13 سال و 53 تن زن بودند، بیان کرد: حمله به افراد بی دفاع و کودکان نشان از خوی وحشی گری دشمنان انقلاب اسلامی بود.
وی افزود: ملت پرصلابت ایران پس از پیروزی انقلاب همواره به دلیل استقامت و ایستادگی خود در مقابل استکبار جهانی، هدف کینه توزی شدید و مداوم آمریکا قرار گرفته اند و حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی تنها یک مورد از آنهاست.
رادفر با بیان اینکه پس از وقوع حادثه دلخراش هواپیمای ایرباس و پیگیری دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق شکایت به مجامع بین المللی، آمریکا تنها به پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان محکوم شد، گفت: صرف پرداخت چنین غرامتی، جبران کننده آثار زیان بار و التیام بخش عواطف جریحه دار شده ملت ایران نبود.
به گزارش ایرنا، امروز دوازدهم تیرماه سالروز حمله موشکی ناو آمریکایی 'وینسنس' به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران است که از بندرعباس به مقصد دبی در حال پرواز بود و به شهادت همه 290 سرنشین این هواپیما اعم از مسافر و خدمه پرواز انجامید.
118 نفر از مسافران بی‏‌گناه این هواپیما، زن و کودک و همچنین 20 هندی، یک ایتالیایی، 6 پاکستانی و 13 تبعه امارات نیز در میان مسافران هواپیما بودند.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.