معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگرچه با توجه به مشکلات گله‌مندی وجود دارد ولی دولت هیچ انگیزه‌ای جز حمایت از تولید ندارد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین،
محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن استان قزوین با حضور مسئولین در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طی بازدید از صنایع قزوین بسیاری از صنعتگران درخواست کمک برای توسعه فضای فیزیکی و افزایش تولید را داشتند که جای بسی خوشحالی است.

وی با اشاره به اینکه عمده صنایع قزوین طی 12 سال اخیر شکل‌گرفته‌اند که از صنایع سرآمد کشور هستند، ادامه داد: استان قزوین در شاخص‌های تولید، توسعه سرمایه‌گذاری، نوسازی و جایگزینی جزو استان‌های در صدر کشور است و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه صنعت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه سعی می‌کنیم برای رفع مشکلات تمام تلاش خود را به‌کارگیریم، خاطرنشان کرد: ممکن است صنعت و تولید به اقتضای زمان فرازوفرودهایی داشته باشد ولی در شرایط فعلی اگر فعالان این عرصه بتوانند ملزومات خود را تهیه کنند، مشکلی در تولید، فروش و صادرات محصول خود نخواهند داشت.

واحدهای تولیدی توانمندی خود را به اشتراک بگذارند

وی عنوان کرد: اگر واحدهای تولیدی بتوانند توانمندی یکدیگر را شناسایی کرده و به اشتراک بگذارند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ در نمایشگاه بین‌المللی تلاش کردیم به‌جای عرضه کالا نیازها را عرضه کنیم؛ این روش ارتباط صنایع کوچک و بزرگ افزایش می‌دهد و شرایط ارتقای صنعت را نیز فراهم می‌کند.

صالحی‌نیا بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها به‌صورت موردی در خصوص رفع موانع تولید تصمیم‌گیری می‌کنند و استان‌هایی که این امر را رقم زدند جذب سرمایه بیشتری داشتند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های متوسط و کوچک بیشتر نیاز به دیده شدن دارند، عنوان کرد: در راستای حمایت از صنایع تسهیلات اولیه استان‌ها را ابلاغ کرده‌ایم ولی اگر استان‌هایی بتوانند تسهیلات بیشتری جذب کنند وزارت صمت مشکلی در تخصیص ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تأکید کرد: اگرچه با توجه به مشکلات گله‌مندی وجود دارد ولی دولت هیچ انگیزه‌ای جز حمایت از تولید ندارد.

تنها راه برون‌رفت از شرایط تحریم، تولید است

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز با تحریم همه‌جانبه دشمن مواجه هستیم و صنعتگران و فعالان اقتصادی مشکلات بسیاری دارند ولی بااین‌حال سال گذشته تمام شاخص‌های اقتصادی استان مثبت بود.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در سه‌ماهه نخست سال جاری 10.6 درصد بود و این در حالی است که در سه‌ماهه نخست سال گذشته این رقم 11.2 درصد بود؛ همچنین علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی در سال گذشته جذب سرمایه‌گذاری در سال 97 سه برابر سال 96 بود و 17 شرکت خارجی در استان سرمایه‌گذاری کردند.

استاندار قزوین اعلام کرد: استان قزوین مقام سوم کشور در جذب تسهیلات رونق تولید را به خود اختصاص داد و افزایش 12 صادرات را نیز شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه تولید تنها راه برون‌رفت از شرایط تحریم است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم و جنگ را نمی‌توان با سازوکارهای عادی اداره کرد به همین جهت جلسه متناظر سران قوا در استان قزوین تشکیل می‌شود و تمام تلاش خود را برای رفع موانع تولید انجام می‌دهیم.

اعتماد به سربازان عرصه اقتصاد

زاهدی در پایان با تأکید بر اینکه باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم، تصریح کرد: بخش دولت نیز می‌خواهد سررشته کار در دستانش باشد به همین جهت بسیاری از قوانین دست و پاگیر هستند و در این شرایط باید به سربازان عرصه اقتصاد اعتماد کنیم چون تولیدکنندگان نیز صاحب‌نظر هستند؛ در شرایط تحریم باید فرصتی را ایجاد کنیم که همه واحدهای تولیدی کشور از ظرفیت یکدیگر آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.