ایسنا منطقه قزوین، یادداشت میهمان از مصطفی کشاورز ترک؛ دانشجوی دکترای کارآفرینی دانشگاه تهران، شما یک ایده عالی برای کسب‌وکار خانگی دارید. درواقع، شما زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره کسب‌وکار آینده خود می‌کنید و نمی‌توانید منتظر شروع بمانید. در اینجا ده نکته که در حال حاضر می‌تواند برای کمک به موفقیت کسب‌وکار خانگی شما کمک کند آورده شده است.

1. خانواده خود را در برنامه‌ریزی کسب‌وکار خانگی خود درگیر کنید.
به خاطر داشته باشید که کسب‌وکارتان از خانه شما بیرون می‌آید، بنابراین از همان ابتدا خانواده خود را در کسب‌وکار قرار دهید. اعضای بزرگ‌تر خانواده می‌توانند به شما کمک کنند تا منطقه جداگانه‌ای در خانه را که فقط برای کسب‌وکار شما است، اختصاص داده شود. همچنین ممکن است آن‌ها قادر به انجام برخی کارهای جزئی برای کسب‌وکار شما باشند. اعضای کوچک‌تر خانواده ممکن است بتوانند کارهای کوچکی را برای کسب‌وکار شما انجام دهند و یا فقط اینکه در طول مکالمات کسب‌وکاری شما ساکت باشند. از اعضای خانواده خود به‌عنوان اولین گروه مصاحبه خود برای بحث در مورد محصول استفاده کنید. از آنان بپرسید که آیا محصول را خریداری می‌کنند؟ چگونه آن‌ها محصول را تغییر داده یا بهبود می‌دهند؟ درگیر کردن تمام خانواده در کسب‌وکار خانگی‌تان هیجان را به همراه می‌آورد و عشق و حمایت آن‌ها زندگی شما را ساده‌تر می‌کند.

2. یک فضای خاص داخل منزل را فقط برای کسب‌وکار خود تنظیم کنید.
یک کسب‌وکار خانگی حتی در کوچک‌ترین خانه‌ها، نیاز به یک محل خاص برای خود دارد. شما نیاز به محلی برای نگهداری تمام اسناد کسب‌وکار دارید و بسته به نوع کسب‌وکار شما، محلی برای نگهداری محصولاتی که در حال کار بر روی آن‌ها هستید. شما همچنین باید فضای ذخیره محصولات قبل از فروش (موجودی) را داشته باشید و محلی برای ذخیره کردن قطعاتی که می‌خواهید محصول خود را (مواد تشکیل‌دهنده، اجزای سازنده) با آن‌ها بسازید اختصاص دهید. کسب‌وکارهای خانگی می‌توانند از گوشه‌ یک اتاق، از یک اتاق‌خواب اضافی، از زیرزمین، گاراژ و یا حتی از یک کابینت فایل کوچک استفاده کنند. تنها نیاز این است که شما تمام مواد کسب‌وکار خود را در یک مکان نگه دارید و در کل خانه پخش نکنید تا از گم‌شدن یا خراب شدن آن‌ها جلوگیری شود.

3. قبل از باز کردن کسب‌وکار خود، تمام کارهای مقدماتی را انجام دهید.
هر کسب‌وکار، حتی یک کسب‌وکار خانگی، باید برای انجام یک کسب‌وکار واقعی اقدامات اولیه‌ای را انجام دهد. این به این معنی است که کسب‌وکارتان را ثبت و حساب‌های مالی را تنظیم و درنهایت کسی را پیدا کنید تا بتواند مواد اولیه شما را برای اولین محصولتان تهیه کند. کسب‌وکار خانگی شما ممکن است نیاز به یک کامپیوتر داشته باشد، یک خط تلفن اضافی به خانه شما، یا فقط کارت‌های کسب‌وکار چاپ‌شده داشته باشد. اطمینان حاصل کنید قبل از اینکه کسب‌وکار خود را باز می‌کنید، تمام این وظایف اولیه تکمیل شود تا بتوانید در اولین روزهای شروع به کار موفق باشید.

4. هزینه‌ها را برای شروع پایین نگه دارید.
شما احتمالاً نمی‌توانید یک کسب‌وکار خانگی را با هزار تومان راه‌اندازی کنید، اما می‌توانید هزینه‌های راه‌اندازی را پایین بیاورید. لیستی ازآنچه شما برای شروع کسب‌وکار خود نیاز دارید را تهیه کنید. اکنون بر روی آن لیست بروید و مخارج را اولویت‌بندی کنید. بینید اگر شما می‌توانید با مقادیر کمتری یک خرید را انجام دهید یا اینکه خریدی را به تعویق بیندازید یا از چیزی که قبلاً در دست دارید استفاده کنید آن را مشخص کنید. با پایین نگه‌داشتن هزینه‌های راه‌اندازی، شما می‌توانید بر روی فروش محصول خود متمرکز شوید، چراکه آن یک محصول خوب است.

5. بدانید که چه چیزی را می‌فروشید.
این کسب‌وکار شماست و شما باید همه‌چیز را درباره آنچه که شما می‌فروشید چه محصول یا چه خدمت را بدانید. اگر محصولی را تولید می‌کنید، باید با همه‌چیزهایی که در محصولتان وجود دارد، مانند اجزای سازنده و مواد تشکیل‌دهنده، چگونگی ساخت آن، مدت‌زمان لازم برای جمع‌آوری یا آماده کردن، و غیره آشنا شوید. شما به‌عنوان متخصص شناخته می‌شوید بنابراین اطمینان حاصل کنید که پاسخ‌ها را می‌دانید یا بدانید کجا می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

6. با تمام مشتریان خود با احترام رفتار کنید، حتی زمانی که آن‌ها چیزی را خریداری نکنند.
با مشتریانتان مهربان باشید، حتی زمانی که روزهای بدی دارید. اغلب صدای آرام و یک کلمه دوستانه می‌تواند بیشتر از تبلیغات به فروش شما کمک کند. درصورتی‌که محصول شما شکست بخورد، به سؤالات مشتری پاسخ دهید، به آن‌ها کمک کنید و آماده‌باشید تا به مشتری بازپرداخت داشته باشید.

7. محصولات یا خدمات خود را به قیمتی عادلانه بفروشید.
همراه با احترام به مشتریانتان، اطمینان حاصل کنید که قیمت مناسب برای محصول یا سرویس خود تعیین کرده‌اید اگر قیمت‌های خود را بیش‌ازحد بالا بگذارید، ممکن است مشتریان خوب را بترسانید. از سوی دیگر، اگر قیمت شما کم باشد، مشتریان ممکن است احساس کنند که کار بدی را خریداری می‌کنند. قیمت شما باید هزینه تولید محصول یا خدمات را به همراه سود کوچک بازتاب کند. زمانی که کسب‌وکارتان موفق شود، سود بیشتری کسب می‌شود.

8. از رقابت آگاه باشید.
در تنظیم قیمت عادلانه برای محصولات یا خدمات شما، شما باید در مورد قیمت‌گذاری کسب‌وکارهای دیگر که کالاهای مشابه شما را بفروش می‌رساند آگاه باشید. شما همچنین باید به رقابت بازار نگاه کنید تا ببینید آیا چیزی است که می‌توانید به محصول خود اضافه کنید که از رقبای شما متفاوت باشد. زیر نظر داشتن رقابت در بازار چیزی است که شما باید برای زنده نگه‌داشتن کسب‌وکار خود انجام دهید.

9. با تغییرات منعطف باشید.
زندگی، تغییر را در همه، حتی کسانی که کسب‌وکارهای خانگی دارند، به همراه می‌آورد. به تنظیم کسب‌وکار خود با این تغییرات تمایل داشته باشید. یکی از افرادی باشید که می‌توانند ترشی زندگی را به شربتی شیرین تبدیل کنند.

10. لبخند بزنید
این مورد به نظر ساده، اما بسیار مؤثر است. هر بار که درباره محصول یا سرویس خود صحبت می‌کنید، مطمئن شوید که لبخند می‌زنید و مشتاق هستید. در مورد تأمین‌کنندگان تنبل، سفارش‌های پشتیبان گیر، هزینه‌های بالا، و یا تعداد زیادی از دیگر مشاغل کسب‌وکار به مشتریان و یا مشتریان بالقوه که به شما مراجعه می‌کنند غر نزنید. شما می‌خواهید مشتریانتان، محصول و یا خدمات شما را با شادی و نه غم به یاد داشته باشند.

برگرفته از کتاب«جعبه ابزار کسب‌وکارهای خانگی» نوشته برودمن و بولای«2005»

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.