به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه درگذشت احمدرضا دالوند روزنامه نگار و گرافیست مطبوعاتی بنام کشور را به خانواده و بازماندگان وی و جامعه رسانه ای کشور تسلیت گفت و برای ایشان آمرزش و شادی روح از درگاه حضرت حق مسئلت کرد.
احمدرضا دالوند از هنرمندان گرافیست و از اهالی رسانه بامداد یکشنبه در 60 سالگی در منزلش دارفانی را وداع گفت.
این منتقد هنری، نویسنده و پژوهشگر، تصویرگر و طراح گرافیک؛ مدیر هنری و مدیر پروژه بسیاری از روزنامه‌‌ها و ماهنامه‌‌ها بوده است. او در سال 1992، طراح برگزیده کتاب سال گرافیک اروپا و سپس سمپوزیوم بین ‌المللی طراحی در ژاپن شد.
دالوند با این که از سال 1375 طرح‌ های گرافیکی خود را به مطبوعات نداده است و در این سال‌ها کمتر در مطبوعات به عنوان مدیر هنری و مدیر پروژه حضور پیدا کرده است، هنوز خود را یک مطبوعاتی می‌دانست و تا آخرین روز زندگی اش می گفت که دلش برای کار در مطبوعات تنگ شده است.
دالوند از شاگردان مرتضی ممیز، صادق بریرانی و هانیبال الخاص بوده‌ است و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.
او نویسنده چندجلد کتاب برای انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، نشر شهر و دانشگاه تهران، نویسنده صدها مقاله و نقد، چاپ صدها اثر تصویر سازی در سال‌های پس از انقلاب در مطبوعات مستقل و معتبر، طراح برگزیده کتاب سال گرافیک اروپا، طراح ممتاز سمپوزیوم بین‌المللی طراحی ژاپن 1989،طراح برگزیده روزنامه یومییوری شیمبون ژاپن - 1990و مجله «ویتی ورلد» آمریکا به عنوان طراح 1988–1989، بود که در نشریات، رسانه ها و سایت های مختلف خبری کشور نیز فعالیت کرده بود
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.