به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مهدی جعفری در بازدید هیات مدیره خانه مطبوعات البرز از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز افزود: یکی از برنامه های خانه مطبوعات استان این است که با برگزاری کلاس های آموزشی برای اصحاب رسانه این مشکل را به صورت جدی برطرف کند.
وی اظهار داشت: به این منظور برنامه ما این است که 2 دوره کلاس پیشرفته مقدماتی برای خبرنگاران و روابط عمومی ها در آینده نزدیک برگزار شود.
جعفری در ادامه افزود: به طور متوسط 800 فعال رسانه ای در البرز داریم که از این تعداد 300 نفر در روزنامه و رسانه های حرفه ای تهران و مابقی در البرز فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: همچنین هفت روزنامه رسمی، هفت روزنامه محلی، 92 هفته نامه و ماهنامه مکتوب، 52 پایگاه خبری مجوز دار و هشت خبرگزاری در البرز فعال مستقر هستند.
جعفری با بیان اینکه ایرنا رسانه مورد وثوق، تاثیر گذار و بی حاشیه برای تمامی مسئولان بوده و هست افزود: با توجه به تجربیات خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز این امید را داریم تا روز به روز شاهد شکوفایی خبر و رسانه در این استان باشیم.
وی اظهار داشت: به طور متوسط در البرز روزانه 100 خبر تولید می شود که از این تعداد یک پنجم آن بر دوش ایرنا استان است، همچنین به طور متوسط سه گزارش تولید که یک سوم آن توسط این خبرگزاری تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه البرز در حوزه بازنشر اخبار در کشور مقام اول را دارد، خاطرنشان کرد: سه هزار شبکه مجازی در استان با قالب اطلاع رسانی فعالیت می کنند این در حالی است که شبکه های مجازی عضو خانه مطبوعات نیستند چرا که همگی فاقد مجوز بوده و زیر مجموعه فعالان رسانه ای استان البرز قرار نمی گیرند، اما تاثیر گذار و قابل احترام هستند.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات البرز افزود: اقتصاد رسانه از هر مساله دیگری مهم تر است که امروز به خطر افتاده و سبب شده تا روزنامه های ما نتوانند به صورت تخصصی حرکت کرده و خبرها را از دیگر منابع از جمله خبرگزاری ها بردارند، که البته در این بین نیاز است تا اخلاق رسانه ای نیز رعایت شود.
جعفری گفت: خانه مطبوعات البرز، به عنوان مامنی که تمامی خبرنگاران و خبرگزاری ها را از خودش می داند چرا که اعتقاد ما بر این است که با وفاق و همدلی می توان در نشر اخباری که در راستای توسعه نظام است، گام برداریم.
وی با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی با هدف بررسی و ارایه راهکار برای مسایل امروز جامعه در ایرنا افزود: این محورها را می توان با خانه مطبوعات بسط دارد و به صورت جدی تر به آنها پرداخت.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز نیز گفت: دولت و نظام به صورت جدی به دنبال پیگیری و حل مشکلات امروز کشور بویژه در بخش اقتصادی است.
اکبر بهاروند افزود: مطالبات صنفی، کارگری و اجتماعی که امروز هرازگاهی شاهد هستیم ، این اهمیت را می رساند که باید به خواسته های این افراد توجه عملی کنیم و در این بین مجموعه نظام و دولت نیز به طور جدی در این مباحث ورود و سعی در برطرف ساختن و رفع و رجوع آنها دارد.
وی با اشاره به نقش رسانه ها و خانه مطبوعات اظهار داشت: اگر چه خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است اما کارکرد آن با سایر صنف ها متفاوت است، چرا که محصول آن فکر و اندیشه بوده و می تواند جامعه را به سمت تعالی و یا تشویش ببرد.
بهاروند با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در اجتماع عاشوراییان خاطرنشان کرد: توصیه رهبری انقلاب در این اجتماع به اصحاب رسانه این بود که مراقب باشید که به ابزار رسانه ای دشمنان تبدیل نشویم، به تعبیر ایشان ابزار رسانه ای در صورتی که به دست دشمنان بیافتد همانند سلاح شیمیایی مخرب عمل می کند و این رهنمود رهبر انقلاب حجت را بر ما رسانه ها تمام کرده است.
وی با بیان اینکه اخلاق باید نخستین کارکرد اصحاب رسانه باشد افزود: امروز بخشی از ابزار اثر گذار و شکل دهنده تفکر جامعه، اهل قلم و ما به عنوان رسانه هستیم و لذا می طلبد با اتحاد و همدلی و امید آفرینی در رفع مشکلات مردم از جمله اقتصادی به دولت و نظام کمک کنیم.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز با اشاره به نقش خانه مطبوعات گفت: خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است و نیاز است تا دیگر مجموعه ها از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی این مجموعه را با حفظ استقلال صنفی آن ، مورد توجه داشته باشد که البته در این زمینه تاکنون حمایت های خوبی صورت گرفته است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های این استان در حوزه رسانه اشاره و بیان داشت: البرز در حوزه کارکردی خانه مطبوعات با توجه به نزدیک بودن به پایتخت متفاوت تر از سایر استان های کشور است.
بهاروند افزود: البرز استانی نوپا است و می خواهد جایگاه خود را تثبیت کند، به این منظور باید یک پیوست رسانه ای در همه امور این استان گنجانده شود.
وی با اشاره به تنوع قومیتی البرز گفت: تنوع قومیتی یک ظرفیت است و نباید آن را به عنوان یک تهدید تلقی کرد؛ از طرفی لقب ایران کوچک برای این استان تعبیر درستی است و می طلبد ظرفیت های ایران کوچک را در مقیاس یک ایران نشان داد.
بهاروند ادامه داد: کارکردهای ما بویژه در بخش رسانه ای باید به گونه ای باشد که الگویی باشیم برای سایر استان ها کشور و خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز این آمادگی را دارد تا در این راستا به خانه مطبوعات و اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف یاری رساند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز افزود: انتظار ما نیز از خانه مطبوعات این است که نیازهای اصحاب رسانه در خصوص مسایل معیشتی، صنفی و اقتصادی خبرنگاران را بیشتر مد نظر قرار دهد.
بهاروند با بیان اینکه اقتصاد نبض تپنده رسانه ها است خاطرنشان کرد: امروز کشور در دوره گذار از شریانهای تاریخی است و بخش های مختلف با این شرایط دست و پنجه نرم می کنند که با نگاه مقاومتی باید آن را سپری کنیم.
وی تاکید کرد: حوزه رسانه نیز از این مسایل و تلاطم های اقتصادی بی تاثیر نیست و لازم است با مدیریت داخلی از این صنف حمایت تا این دوره گذار طی شود.
وی در ادامه به فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره و گفت: ایرنا به واقع رسانه نظام و مردم است و خدمت به همه ارکان نظام و توجه به مطالبات مردم در رئوس برنامه های این خبرگزاری قرار دارد.
بهاروند ادامه داد: علاقمند هستیم به عنوان یک مجموعه هم خانواده با کمک به خانه مطبوعات برای پیشبرد اهداف به خصوص رفع نیازهای معیشتی، اقتصادی و مسایل مربوط به اصحاب رسانه قدم برداریم.
وی با اشاره به اهمیت بخش آموزش برای خبرنگاران گفت: یکی از بندهای تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری های کشور، موضوع آموزش برای خبرنگاران محلی و استانی است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز ادامه داد: نداشتن آموزش و کم دقتی در رعایت خطوط قرمز رسانه ای به دلیل ناآگاهی از این خطوط حرفه ای ممکن است مشکلاتی برای اصحاب رسانه ایجاد کند، به این منظور نیاز است تا موضوع آموزش جدی تر گرفته شود.
مدیرعامل خانه مطبوعات البرز نیز در این بازدید گفت: بیشترین تمرکز خانه مطبوعات استان توسعه آموزش ها است که نیاز این در این بخش قوی تر عمل کنیم.
اکبر حیدری افزود: برای رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی و سایر مسایل مربوط به اصحاب رسانه امیدواریم که امسال با کمک خبرگزاری ایرنا بتوانیم به گونه ای عمل کرد که ادارات و دستگاه ها خودشان پیشقدم شوند تا بتوانیم برای این صنف به خصوص در روز خبرنگار فعالیت های موثری را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه رسانه ای، مسایل اقتصادی است که قطع آگهی ها و اینکه از سامانه دادگستری قرار است این آگهی ها منتشر شوند، سبب آسیب رساندن جدی به رسانه ها می شود.
حیدری گفت: در این رابطه به صورت جدی در حال پیگیری از سوی مسئولان هستیم چرا که بخش آگهی ها قلب تپنده در یک رسانه است و همانگونه که انتظار دارند رسانه ها عملکردهایشان را اطلاع رسانی کنند ما نیز نیاز به کمک داریم تا این قلب تپنده از کار نایستد.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.