آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه استان با حضور مدیرکل حوزه‌های علمیه کشور در قزوین برگزار شد.
به گزارش ایسنا قزوین، امروز آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه استان با حضور مدیرکل حوزه‌های علمیه کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، استاندار و نمایندگان مجلس قزوین، اساتید و طلاب استان در شبستان امیرالمؤمنین (ع) قزوین برگزار شد. 
حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر سابق حوزه‌های علمیه استان در این مراسم با اشاره به خدمت سه سال و نیم ساله در کسوت مدیریت حوزه‌های علمیه استان اظهار کرد: در این مدت تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی ر این حوزه انجام دادم با این حال از خداوند به سبب قصورات و کوتاهی‌ها عذرخواهم.    وی افزود: در این مدت تلاش شد تا جلسات مستمر با مدیران برگزار و دوره‌های مختلف دانش‌افزایی، مهارت افزایی، مشاوره و گزینش برادران و خواهران در این راستا برگزار شود. 
حجت‌الاسلام عباسی با اعلام اینکه در ماه اخیر مرکز مشاوره قزوین افتتاح شد و امیدوارم رشته تخصصی مشاوره نیز در این مراکز دایر شود، تصریح کرد: ایجاد گروه‌های تخصصی در حوزه علمیه قزوین در حوزه‌های طب سنتی، شعر، زبان غربی و لاتین، اجرای طرح  آشنایی با معارف دینی برای بزرگ‌سالان با نام اکمال دین، برگزاری جلسات درس اخلاق و اعزام طلاب به سفرهای راهیان نور و اربعین حسینی از جمله برنامه‌هایی بود که در این مدت مورد توجه قرار گرفت. 
کار برای دین شب و روز نمی‌شناسد
حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا مدیر جدید حوزه علمیه قزوین نیز  در این مراسم با بیان اینکه هیچ پستی پایدار نیست، اظهار کرد: امروز بر این مسند انتخاب شدم و روزی هم از این مسند خواهم رفت لذا این آمادگی  را دارم که روزی این مسئولیت از دوش من برداشته شود. 
وی افزود: علما در جبهه فرهنگی و اندیشه محور وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند و حوزه‌های علمیه نیز به‌عنوان مرکز تربیت علمای و ولایت ائمه اطهار وظیفه تربیت سربازان فکری جامعه و مجاهدان را در این حوزه بر عهده دارد. 
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی مسئولان استانی در این راستا بسیار ضروری است، تصریح کرد: پاسداری از دین وظیفه علما است و در این جبهه نیازمند پشتیبانی برای تقویت خط مقدم هستند از این رو باید  بستر حمایت از حوزه‌های علمیه را ایجاد کنیم. 
این مسئول یادآور شد: وظیفه طلاب دفاع از کیان دین و فرهنگ و اعتقادات در جامعه اسلامی است که این کار شب و روز نمی‌شناسد و نباید به آن به دیده ساعات اداری نگاه کنیم لذا تلاش می‌کنم تا تمام‌وقت در خدمت طلاب و حوزه‌های علمیه استان باشم تا در نهایت سربلند از این جبهه فرهنگی خارج شویم. 
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام عباسی تولیت سابق حوزه‌های علمیه استان تقدیر و حکم انتصاب حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی به‌عنوان مسئول جدید به وی اهدا شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.