فرماندار شهرستان آبیک در جریان بازدید معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: لازم است با اجماع‌نظر نظارت مسئولان استان قزوین، تصمیم منطقی و درست در زمینه زهکش الله‌آباد اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در جریان بازدید اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از زهکش الله آباد شهرستان آبیک اظهار کرد: طرح زهکش الله‌آباد موضوع تخصصی است و 20 روز پس از بارندگی، استاندار قزوین در دشت الله‌آباد حضور یافت و از خارج شدن حجم آب طی 12 روز اطلاع یافت.

وی افزود: با دستور شخص استاندار قزوین و با توجه به توجیهات و استدلالات شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، برای نگه داشت آب بخشی از زهکش مسدود شد.

فرماندار شهرستان آبیک مطرح کرد: چرای شتر هم در دشت الله‌آباد شهرستان آبیک موجب از بین رفتن پوشش گیاهی این دشت می‌شود.

احمدپور ادامه داد: عملکرد زهکش موجود در دشت الله‌آباد در زمینه پسروی و پیشروی نمک لازم است مشخص شود.

وی اضافه کرد: در زمینه زهکش الله‌آباد اختلاف نظرهایی بین چندین اداره اعم از جهاد کشاورزی و امور آب و غیره وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در نشست مشترکی بین ادارات حفاظت محیط زیست منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان قزوین در خصوص زهکش الله‌آباد برگزار می‌شود و لازم است با اجماع نظارت مسئولان ادارات مذکور، تصمیم منطقی و درست أخذ شود.

فرماندار شهرستان آبیک با ذکر اینکه مسئولان جهاد کشاورزی توجیهات فنی و کارشناسی در زمینه زهکش الله‌آباد دارند، بیان کرد: باید در بازنگری این موضوع لحاظ شود که آیا وجود طرح زهکش درست و کارشناسی بوده است و اگر عملکرد مثبت داشته، کارکردش منطقی و علمی بوده است یا خیر.

احمدپور افزود: با تصمیم صحیح و منطقی در خصوص زهکش دشت الله‌آباد شهرستان آبیک، هم دشت احیا شده و هم از ایجاد کانون ریزگردها در دشت جلوگیری می‌شود و تالاب یعقوب‌آباد هم مانند اوایل امسال با طراوت و زنده خواهد ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.