به گزارش ایرنا، میر محسن حسینی قمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تا کنون به رغم فرسودگی این کانال، آبرسانی به تالاب بین المللی قوری گول از طریق آن انجام می شود.
وی اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و همکاری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، تکمیل مرمت و بهسازی کانال آبرسانی به تالاب بین المللی قوری گول را در برنامه دارد.
قمی از تشکیل جلسه کمیته محلی تالاب بین المللی قوری گول در راستای پیگیری‌های حفاظت محیط زیست استان نیز خبر داد و افزود: این کمیته روز 22 مهر تشکیل و بر اساس برنامه مدیریت زیست بومی حوضه آبریز تالاب قوری گول مقرر شد آبگیری این تالاب بین المللی از حقابه آب‌های ارتفاعات سهند آغاز شود.
وی افزود: وضعیت کانال آب آور قوری گول و پیگیری تغییر کاربری‌های غیر مجاز در حوضه آبریز این تالاب نیز در دستور کار این کمیته قرار داشت.
معاون محیط طبیعی ادره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط حفاظت از تالاب قوری گول از جمله آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، مسئول دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه، منابع طبیعی و نمایندگان جوامع محلی به ریاست فرماندار بستان آباد حضور یافتند و ضمن تشریح مسئولیت‌های دستگاه متبوع خود بر ضرورت همکاری‌های بین بخشی برای ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی تالاب قوی گول تاکید کردند.
وی گفت: بر اساس تصمیمات این کمیته آبگیری تالاب بین المللی قوری گول از اول آبان سال جاری آغاز و دست کم تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
'قوری‌گول'، یک تالاب آب شیرین با وسعت تقریبی 200 هکتار است که در حوضه آبخیزی مرتفع به مساحت 3890 هکتار در ارتفاع 1915 متر از سطح دریای آزاد در آذربایجان‌شرقی در 50 کیلومتری شرق شهر تبریز تشکیل شده است.
این تالاب به خاطر این که زیستگاه زادآوری گونه های مهم و در خطر انقراض پرندگان آبزی از جمله اردک سرسفید و اردک مرمری می باشد، به عنوان یکی از تالاب های کنوانسیون رامسر انتخاب شده است.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.