به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، در پیام صدیقه ربیعی که به مناسبت روز جهانی خانواده منتشر شده، آمده است: خانواده کوچکترین واحد اجتماعی و در عین حال بزرگترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار می آید و می تواند منشا تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزشهای انسانی در میان اعضای یک جامعه باشد.
وی اضافه کرد: در نگرش متعالی قرآن کریم، جایگاه معنوی خانواده به عنوان تاثیرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش سرمایه های انسانی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و سلامت اجتماعی و صلابت هر جامعه ای مرهون وجود خانواده های سالم و با تقوا ذکر شده است.
ربیعی ادامه داد: اهمیت این موضوع در آموزه های دین مبین اسلام نیز با رعایت مکارم اخلاقی به عنوان رمز تعالی انسانی و عاملی در راستای حفظ امنیت روحی و روانی آحاد جامعه تبلور یافته است.
وی گفت: در این میان آنچه بیش از همه در توصیه های قرآنی و سخنان ائمه معصوم به آن سفارش شده؛ جایگاه نهاد خانواده، نقش تربیت در بنیان خانواده و رعایت تکریم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان به عنوان بزرگان خانواده و اجتماع بوده است.
این مسئول اضافه کرد:با توجه به این آموزه ها باید مسئولان دستگاه های اجرایی نیز بر نقش مهم و سازنده خانواده بیشتر تاکید کرده و از تمام ظرفیت آن برای کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات جامعه بهره برداری نمایند.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.