به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز یکشنبه در بازدید از مراکز تحت پوشش بهزیستی استان افزود: مسئولان بهزیستی امر خطیر و حساسی را برعهده دارند که باید با صبوری و بردباری برای ارایه خدمت به محرومان و نیازمندان کوشا باشند.
وی اظهار داشت: برای تحق اصل پیشگیری علاوه بر استفاده از ظرفیت و توان دولت و دستگاه های اجرایی باید از پتانسیل و ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیردولتی فعال در این عرصه استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: درحوزه بهزیستی با ناآگاهی هایی در سطح جامعه مواجه هستیم که باید با فرهنگ سازی و آموزش به سمت کاهش آمار معلولان جسمی و ذهنی پیش رفت.
اکرمی افزود: نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و این سازمان حلقه اتصال مردم و دولت در پیگیری مسایل حوزه اجتماعی هستند.
وی اظهار داشت: می توان با کمک سمن ها آسیب های اجتماعی را شناسایی، پیگیری و در بیشتر موارد پیشگیری و درمان کرد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در جریان این بازدید گفت: یکی از خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.
«زهرا امینی» افزود: در مراکز اروژانس تیم های تخصصی از جمله روانشناس، مددکار، روانپزشک و کارشناس حقوقی حضور دارند و در حل مشکلات مراجعه کنندگان مداخله می کنند.
وی اظهار داشت: تلفن 1480 بهزیستی به دلیل سرعت ارایه خدمات نوعی مشاوره اورژانسی محسوب می شود و وسعت و کیفیت خدمات آن توسط این خط به نوعی به رفع یا کاهش تنش و آسیب های روحی افراد کمک می کند.
وی تصریح کرد: تمام خدمات این خط رایگان است و برای افرادی که به دلایل مالی، زمانی و یا نیاز اورژانسی به این خدمات، فرصت مراجعه به دفاتر مشاوره را ندارند، راه گشا است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: روند ارایه خدمت در این مرکز بر اساس ارجاع مراجع قانونی و قضایی است و این مراکز به عنوان مامن و پایگاهی برای گسترش خدمات اجتماعی است.
امینی در ادامه افزود: مرکز خیریه جامع توانبخشی شبانه روزی حاجی آباد اراک نیز مکانی برای نگهداری بیماران اعصاب و روان، معلولان ذهنی و جسمی و سالمندان است که به صورت شبانه روزی به مددجویان خدمات ارایه می‌دهد.
وی در حاشیه بازدید از مرکز حرفه آموزی معلولان ایلیا گفت: در این مرکز برای معلولینی که آموزش پذیر هستند حرفه های مختلف آموزش داده می شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح شبه خانواده با هدف پیشگیری از اقامت دراز مدت کودکان در مراکز و پیشگیری از مشکلات عاطفی کودکان، پیشنهاد شده است.
امینی افزود: پذیرش فرزند، از جمله راهکارهای مهم مقابله با پیامدهای منفی نگهداری دراز مدت کودکان در مراکز شبانه روزی است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی و هیات همراه از مرکز مشاوره تلفنی 1480، مرکزاورژانس اجتماعی 123 اراک، اداره کل بهزیستی استان مرکزی، مرکز جامع توانبخشی معلولان ذهنی حاجی آباد، مرکز حرفه آموزی ایلیا، مرکزی روانه ناشنوایان اهورا، شیرخوارگاه اراک و خانه پسران نیز بازدید کرد.
65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.