حمیدرضا پایدارفر روز یکشنبه به ایرنا افزود: خدماتی همچون غربالگری شنوایی نوزادان، اجرای طرح پیشگیری از آمبلیوپی (تنبلی چشم) کودکان 3 تا 6 ساله، اجرای طرح پیشگیری از معلولیت ها برای یک هزار و 842 نفر از دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم، درمان و بازتوانی معتادان ، ارایه خدمات درمانی و توانبخشی به معلولان از جمله این اقدامها بوده است.
وی خدمات به سالمندان و بیماران روانی مزمن، اجرای طرح مراقبین ، ارائه خدمات طرح ویزیت در منزل ، بیمه خدمات درمانی به بیش 730 نفر از جامعه هدف و برگزاری دوره های آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها ، پیشگیری از اعتیاد ، مهارت های زندگی ، آموزش خانواده و آموزش پیش از ازدواج ویژه عموم شهروندان را از مهمترین فعالیت های حوزه سلامت بهزیستی عنوان کرد .
پایدارفر تصریح کرد: در سال گذشته تعداد سه هزار و 500 نفر از کودکان سه تا 6 سال شهرستان از نظر تنبلی چشم مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد 350 نفر برای پیشگیری از تنبلی چشم به متخصصان ارجاع شدند .
وی همچنین اظهار داشت: تمامی نوزادان متولد شده در سال گذشته از نظر شنوایی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
پایدارفر با بیان اینکه هزینه های پیشگیری به مراتب کمتر از هزینه های درمان است و بیشتر بیماری های ژنتیکی قابل پیشگیری و کنترل است افزود: سال گذشته 320 زوج از خدمات مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج بهزیستی بهره مند شده اندکه از این تعداد 127 زوج با شک به معلولیت ژنتیکی به مراکز مشاوره ارجاع شده اند.
وی تعداد افراد زیر پوشش طرح مراقبین را 45 نفر و تعداد افراد زیر پوشش طرح ویزیت در منزل را 115 نفر عنوان نمود و افزود: در این طرح انواع خدمات پزشکی ، پرستاری ، توانبخشی و مشاوره ای در منزل و بر بالین بیماران و معلولان و سالمندان به آنها ارائه می شود.
رئیس بهزیستی اردکان یادآورشد: بهزیستی، خدمات پیشگیرانه، حمایتی، توانبخشی و توانمندسازی خود را از طریق 16 مهد کودک ، 11 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، 10 موسسه فعال در حوزه پیشگیری و 4 موسسه خیریه همکار به 2500 نفر از معلولان و خانواده های نیازمند ارائه می کند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.