مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل عفتی مشارکت افراد در اشتغال و توانمندسازی را ضروری دانست و اظهار داشت: در بهزیستی معتقدیم هر انسانی، با هر دلیل و مشکلی با دریافت خدمات تخصصی و مشارکت خود فرد می تواند توانمند شود و دیگر معلول و نیازمندی نخواهیم داشت که نیازمند پرداختهای خیریه ای باشد.

وی افزود: این رویکرد باعث شده بهزیستی در ابعاد و موضوعات مختلف وظیفه توانبخشی و توانمندسازی را جدی بگیرد و با استفاده از ظرفیت خود افراد منشا خدمت آنها به خود و خانواده شان باشد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت موسسات مختلف تحت نظارت بهزیستی در سطح استان گفت: در نگاه بهزیستی کار خیر هر نوع مشارکت، فکر و قدمی در راستای بهترزیستن جامعه است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان تفت با داشتن بیشترین جمعیت سالمندی دومین شهر سالمند کشور است عنوان کرد: 20 درصد جمعیت تفت را سالمندان شکل می دهند و این شهرستان اولین شهر سالمند استان است.

عفتی با اشاره به گسترش مراکز روزانه سالمندی در سطح استان گفت: بهزیستی با راه اندازی این مراکز عملکرد اجتماعی، توانبخشی و پزشکی سالمندان را مدنظر دارد.

وی ارایه یک الگوی سالم سالمندی به سالمندان را یادآور شد و اظهار داشت: پیشگیری از انزوا در سالمندان و افزایش حضور آنها در جامعه با توجه به نقش و جایگاهی که دارند از مواردی است که در مراکز روزانه سالمندی دنبال می شود.

به گزارش ایلنا؛ هفدهمین مرکز روزانه سالمندان و سیزدهمین مرکز ویزیت در منزل بیماران روانی مزمن به مناسبت چهلمین سال  انقلاب صبح امروز با حضور مدیرکل بهزیستی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان تفت افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.