به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، به روند طولانی صدور مجوزهای تاسیس واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: در صورتی که دستگاهی در این مسیر کوتاهی کند، باید بلافاصله به مدیر مرتبط در تهران گزارش داده شود.
زاهدی با بیان اینکه طولانی شدن هر فرایند اداری به فساد منجر می‌ شود، اظهار داشت: متاسفانه یک رویه سنتی و غلط در کشور و استان وجود دارد و آن منتظر گذاشتن ارباب رجوع است که این مساله به مشکل روحی و روانی افراد و مسایل دیگر باز می گردد.
وی ادامه داد : یکی دیگر از مشکلات جامعه تفسیرهای گوناگون از قوانین است تا جایی که این مساله موانع و مشکلات فراوانی را پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می دهد.
زاهدی تصریح کرد: به عنوان مثال موضوع معافیت واحدهای تولیدی تا شعاع 120 کیلومتر از تهران که در 40 سال گذشته اجرایی شد اما تغییر این شعاع از زمینی به هوایی بسیاری از سرمایه گذاران استان را به چالش کشید.
وی با انتقاد از اینکه قانون حمایت از صنایع هیچ گاه در کشور اجرایی نشده است، تاکید کرد: در صورت اعمال این قانون بسیاری از معضلات واحدهای تولیدی راکد و یا مشکل دار مرتفع خواهد شد.
استاندار با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت واحدهای تولیدی استان و کشور در شرایط حاد کنونی به نحو مناسب استفاده کرد، افزود: متاسفانه از ظرفیت بسیاری از صنایع در حوزه تولید مواد اولیه و قطعات غافل هستیم و به همین جهت به اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان پیشنهاد می شود اطلاعات موجود واحدهای تولیدی را در سامانه خود جهت استفاده از سرمایه گذاران تهیه کند.
زاهدی تاکید کرد: شورای گفت و گو همچنین یک جلسه در خصوص تعیین تکلیف نهایی واحدهایی که به علت بدهی در اختیار بانک‌ها قرار گرفته اند برگزار کند تا به نحو مقتضی در خصوص وضعیت واگذاری آنها به سیستم بانکی تصمیم گیری شود.
استاندار قزوین گفت: شورای گفت و گو ظرفیت قابل قبولی برای همه بخش‌ها، از صنعت و کشاورزی تا خدمات در دارد و باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات و مطالبات آنها استفاده کرد.
زاهدی افزود: این شورا می تواند ایده ها و راهکارهای اساسی را در حوزه‌های مختلف به دولت پشنهاد دهد تا در صورت تصویب گام های بلندی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان برداشته شود.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.