رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: رسانه‌ها نه تنهاوجدان بیدار جامعه بلکه بازوی تاثیرگذار در کنار مسئولان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید کمال حسینی در نشستی با اصحاب رسانه بابیان اینکه رسانه‌ها وجدان بیدار جامعه هستند اظهارکرد: رسانه‌ها همچنین یکی از بازوهای تاثیرگذار و توانمند برای شناسایی نقاط ضعف در جهت فرصت سازی   در راستای حل مشکل هستند.

وی بیان داشت: اقتصاد کشور بخصوص کردستان نیازمند بخش خصوصی است و این امر به وقوع نمی‌پیوندد مگر اینکه بخش خصوصی بعنوان رابط بین تولید کنندگان و مجلس جایگاه خود را پیدا کند.

حسینی با بیان اینکه ادغام انجمن‌ها و اصناف در راستای تخصصی‌تر کردن آنها بود گفت: اتاق بازرگانی در این امربه عنوان مادر تشکل ها نقشی مهمی را به عنوان هماهنگ کننده ایفا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج اتحادیه صادر کنندگان را تنها انجمن تشکیل شده در سال 1388 دانست و یادآور شد: در سال‌های بعدی جدا از اتحادیه صادرکنندگان، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی استان کردستان، انجمن تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، کانون زنان کارآفرین بازرگانان استان کردستان، انجمن ارگانیک ایران استان کردستان و دیگر انجمن های دیگر نیز به وجود آمدند.

وی همچنین به شعبه ایجاد شده اتحادیه صادر کنندگان در شهرستان های استان اشاره و تصریح کرد:  شهرستان بانه، سقز و مریوان به علت وجود پتانسل مرزی خوبی شعبه هایی از این اتحادیه  در این شهرستان ها دایرشده است.

حسینی کمک به ثبت قانونی انجمن‌ها را از جمله دیگر اقدامات اتاق بازرگانی دانست و گفت: یکی از مزایای ثبت انجمن و تشکل از طریق اتاق ، نبود محدودیت و آزادی و مستقل عمل کردن آن است.

در ادامه این نشست نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج،از اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل ها یاد کرد و گفت: اتاق علاوه بر تشکل هایی که در زیرمجموعه خود دارد بر اساس قانون بهبود کسب و کار وظیفه ساماندهی سایر اتحادیه ها و تشکل هایی که با توجه به وظایف ساختاریی ای کهبر اساس آنها شکل گرفته اند و امکان بودن در این اتاق را ندارند بر عهده گرفته است. حامد رنجبر اتاق را تریبون و جایگاهی باثبات از نظر قانونی برای این تشکل ها دانست و حضور هر چه بیشتر افراد نخبه و توانمند در اتاق بازرگانی را مثمرثمرتر در بررسی مسائل و ارائه راهکارهای جامع تری در این زمینه قلمدادکرد. وی در پایان سخنان خود نبود سیاست واحد در به وجود آمدن وضعیت موجود در جامعه را مهم قلمداد کرد و اذعان کرد:ما نگرش درستی در امر صادرات و همچنین تعریف مشخصی از اهداف نداشتیم و این امر آسیب جدی واثرات منفی‌ای در بازار هدف برای کشور ایجاد کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.