به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدکمال حسینی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مرکز سنندج با اشاره به اینکه تولید کنندگان استان با مشکلات زیادی مواجه هستند، اظهار داشت: در جامعه ما تولید و رونق فضای کسب و کار در شعار در اولویت های نخست قرار دارد ولی در عمل اینگونه نیست.
وی یکی از مهمترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان را بروکراسی اداری دانست و افزود: از دیگر مشکلات این حوزه به تامین مواد اولیه بر می گردد که این روزها بسیاری از واحدها با آن مواجه شدند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج تاکید کرد: یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان صادرات محور، مربوط به پیمان سپاری ارزی است.
وی یادآور شد: شرکت های کوچک مواد اولیه مورد نیاز واحد خود را با ارز دولتی تامین نمی کنند و هیچ نوع حمایتی هم از آنها نمی شود، این واحدها با قیمت آزاد مجبور هستند مواد مورد نیازشان را تهیه کنند.
حسینی اضافه کرد: این شرکت ها منطقی نیست کالای خود را صادر کنند و سپس با قیمت نیمایی ارز تحویل شبکه بانکی دهند می طلبد تدبیر اساسی در این راستا با هدف جلوگیری از ضرر و زیان این شرکت ها اندیشیده شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج انجام تجارت بطور سنتی با کشور عراق و مبادلات کالاها با ریال را از دیگر مسایل پیش روی حوزه تجارت کردستان اعلام کرد و گفت: برخوردهای سریع و صدور بخشنامه های آنی از عواملی بود که در تولید صادرات محور از این استان تاثیر منفی گذاشته است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.