به گزارش ایرنا مهدیه سادات قافله باشی عصر چهارشنبه در همایش حقوق شهروندی که توسط انجمن مدیران موفق فردا در دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد ، افزود: این ظرفیت از طریق شبکه های اجتماعی، رسانه ها، دانشگاهیان و تشکل های غیر دولتی فراهم است تا مطالبات خود را به مدیران شهری و استانی برسانند.
وی اضافه کرد: حقوق شهروندی گرچه با توجه به ابلاغیه رییس جمهوری توانسته به صورت مدون مطرح شود اما تا تحقق کامل آن مسیری طولانی هم از سوی مردم و هم حاکمیت باید طی شود.
قافله باشی ادامه داد: اولین حقوق شهروندان حاکمیت قانون، انضباط شهری و دسترسی آزاد به اطلاعات است که شهرداری ها به عنوان ویترین خدمات اجتماعی حاکمیت نقش اساسی در تحقق آن ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از شهرداری ها از موضوع حقوق شهروندی آن طور که باید تبعبت نمی کنند، گفت: گرچه شورای پنجم در این خصوص تلاش های زیادی کرده اما این امر به طور 100 درصدی اتفاق نیفتاده است.
قافله باشی اظهار داشت: در راستای شفاف سازی و تحقق حقوق شهروندی در حوزه مدیریت شهری، از سال جاری تمام مصوبات پارلمان محلی در سایت مدیریت شهری جهت مشاهده عموم مردم منتشر خواهد شد.
قافله باشی، شفافیت با مردم و دسترسی آزاد آنها به اطلاعات را موضوعی مهم در حقوق شهروندی دانست و گفت: اتخاذ تصمیمات در اتاقی شیشه ای و به طور شفاف با مردم از دغدغه های مهمی است که حصول آن همچنان با وجود تلاش های شهرداری و استانداری میسر نشده است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.