مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با کلیت تغییر کاربری اراضی در ناحیه 6 شهری آبیک موافق هستم و مدیریت شهری باید بتواند با مالکان به توافق لازم دست یابند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مسعود حق‌لطفی در جلسه بررسی تغییر کاربری اراضی ناحیه 6 شهری و اراضی شهرک دانشگاهی شهرستان آبیک اظهار کرد: از سوی دولت در کل کشور قانونی برای رفع مشکل اراضی قولنامه‌ای مصوب شد که به استان‌ها ابلاغ شد و اسناد و مدارک زمین‌هایی که تصرفی بود، بایدجمع‌بندی می‌شد و با کارشناسی قیمت و آوردن سابقه اقدام لازم صورت می‌گرفت.

وی افزود: نامه‌ای از سوی دیوان محاسبات مبنی بر غیرقانونی بودن مصوبه مذکور واصل شد و بعد از چند ماه پاسخ حقوقی ارسال شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: به رئیس کل دادگستری استان قزوین اذعان کردم که اگر برای هشت هزار نفری که مشکل قولنامه‌ای بودن اراضی دارند، پرونده تشکیل شود چگونه می‌توان مشکل اجتماعی افرادی که بر روی زمین‌های دولت نشسته‌اند، حل کرد.

حق‌لطفی اضافه کرد: زمین‌های شهرک دانشگاهی شهرستان آبیک سال 90 به 19 دانشگاه واگذار شده  که برخی از این زمین‌ها در مرحله روال فسخ قرار دارد و پس از بازگرداندن، اداره کل راه و شهرسازی صاحب زمین‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای دانشگاهی که زمین در شهرک دانشگاهی به آنها واگذار شده تسویه حساب کرده‌اند و برخی هم در حال تسویه هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: با کلیت تغییر کاربری اراضی در ناحیه 6 شهری آبیک موافق هستم این در حالی است که مدیریت شهری آبیک باید با مالکان به توافق لازم برسد تا بتوانم درشورای عالی معماری و شهرسازی دفاع کرده و تصمیم لازم أخذ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.