به گزارش ایرنا ، فرهاد احدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ارزش این اراضی را 430 هزار و 300 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: مقابله جدی و قاطع و رفع تصرف از اراضی زیرپوشش اداره کل راه و شهرسازی استان در اولویت برنامه ها قرار دارد.
او به اشخاصی که در محدوده همجوار با اراضی زیرپوشش این اداره کل ، قصد خرید اراضی برای احداث بنا و زراعت را دارند ، توصیه کرد قبل از خرید زمین مراتب را با مراجعه حضوری به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استعلام و پیگیری کنند تا در دام زمین خواران و متصرفین به اراضی بیت المال گرفتار نشوند.
او همچنین از برخورد قاطع با زمین خواران و رفع تصرف از اراضی مرغوب بیت المال در پارس آباد مغان خبر داد و گفت: این عملیات با اجرای 23 فقره احکام صادره از مراجع دادگستری در 2 مرحله اجرا شد.
وی اظهار داشت: مساحت اراضی رفع تصرف شده در محدوده شهرستان پارس آباد 380 هزار متر مربع بوده و بنا به نظر کارشناسان ارزش ریالی این اراضی بیش از چهار هزار میلیارد ریال ارزیابی شده است.
احدی افزود: این عملیات با پیگیری و بکارگیری بیش از 500 نفر از همکاران انتظامی ، یگان حفاظت و کارکنان اداره کل و نیروهای گروه بندی تخریب با بهره گیری از 30 دستگاه انواع لودر و کامیون سنگین و نیمه سنگین با موفقیت انجام شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین گفت: در این ماموریت بیش از 50 باب مغازه شامل پارکینگ خودرویی ، بنگاه های تجاری مصالح ساختمانی ، تعمیرگاه های خودرویی ، فروش قطعات و کارگاه ها و 22 قطعه زمین زراعی و باغ میوه با هزار اصله اشجار میوه واقع در محدوده که از سال های گذشته از سوی زمین خواران تصرف و یا بین اشخاص خرید و فروش شده بود ، ضمن خلع ید اراضی تصرف شده ، تخریب مستحدثات و رفع تصرف اراضی بیت المال انجام شد.
او ادامه داد: بر اساس اظهار نظر کارشناسان حاضر در زمان اجرای احکام مذکور ، این مقدار رفع تصرف اراضی و مستحدثات موجود در گستره جغرافیایی به طول یک کیلومتر کنار جاده مواصلاتی و در حریم شهرستان پارس آباد بی سابقه است.
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.