به گزارش ایرنا، معاون سیاسی فرماندار آبیک در این همایش گفت: اولین گام برای حل مشکلات بخش تولید برداشتن موانع پیش روی فعالان این حوزه است.
مرتضی کشاورز کلهر اظهار داشت: با وجود قوانین و بخشنامه های لازم آنطور که باید از فعالان بخش صنعت حمایت نمی شود و باید در سال رونق تولید این ضعف را از میان برداریم.
این مسئول گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان در زمینه های مربوط به امور مالیاتی، بیمه ای و بانکی دچار مشکلات و گرفتاری های فراوانی هستند که تلاش داریم تا در سطح شهرستانی و استانی آنها را مرتفع کرده و مواردی که نیاز باشد را نیز برای حل شدن در سطح ملی مطرح کنیم.
کشاور کلهر افزود: در حوزه اجرای قوانین نیز با مشکلات زیادی روبرو هستیم و برداشت های متفاوت و سلیقه ای از بخشنامه ها و مقررات مربوط به حوزه تولید ما را دچار مشکل کرده و در این حوزه باید یک وحدت رویه را شاهد باشیم.
وی در ادامه بر توسعه آموزش های مهارتی به کارجویان تاکید کرد و گفت: آموزش نیروی کار موضوع مهمی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.
دکتر حسین شکیبی مدرس دانشگاه و فعال حوزه صنعت و تجارت نیز در این همایش موانع و راهکارهای رونق تولید را مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: در گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ایران با کسب امتیاز 54.97از ،100رتبه نازل 104 را از لحاظ شاخص سرمایه انسانی در بین 130 کشور مورد بررسی به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: با وجود ظروفیت های فراوان در حوزه نیروی انسانی، در مقایسه با کشورهای خاورمیانه نیز رتبه کشورمان جالب و شایسته نیست.
این فعال بخش تولید و چهره دانشگاهی در پایان راه مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان را فعال کردن مراکز تولیدی دانست و افزود: تحقق رونق تولید نیازمند حمایت و جلب رضایت مصرف کننده از تولید داخلی است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.