علی رحمانی روز چهار شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون با یک نیروی انسانی، بدون خودرو و بدون ساختمان اداری فعالیت می کند.
وی بیان کرد: با چنین امکاناتی قادر به تحقق برنامه توسعه گردشگری و رونق این صنعت در شهرستان نخواهیم بود زیرا امکانات اداری برای پیگیری برنامه ها وجود ندارد.
فرماندار شهرستان تیران و کرون ادامه داد: اجرای مصوبات، پیگیری جذب سرمایه گذار و ارائه خدمات در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یک نفر نیرو بدون امکانات مقدور نیست و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان باید در خصوص رفع این مشکلات چاره اندیشی کند.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری ومیراث فرهنگی تیران و کرون افزود : این ظرفیت به دلیل نبود و امکانات زیر ساخت و نگاه شعاری تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.
رحمانی معرفی ظرفیت های گردشگری و تفریحی این شهرستان به آژانس های مسافربری و برگزاری جشنواره ها و همایش ها برای معرفی شهرستان و جذب گردشگر را مهم خواند و گفت: سازمان های مردم نهاد، شهرداری ها و دستگاه های اداری برای تحقق این موضوع میراث فرهنگی را کمک دهند.
وی یادآوری کرد : برای توسعه گردشگری سه روستای خمیران، جاجا و کردعلیا به عنوان روستای هدف گردشگری مشخص شده که طرح هادی این روستاها بر اساس گردشگری بازنگری می شود.
محسن مظاهری سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون نیز با اشاره به ماموریت های این نهاد گفت: با توجه به وجود آثار تاریخی، گردشگری و میراث فرهنگی و لزوم برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در این شهرستان، کمبود نیرو و نبود خودرو پیگیری مصوبات و اجرای طرح ها گردشگری را با چالش روبرو کرده و سرعت ارائه خدمات را کاهش داده است.
وی افزود: پاسخ به استعلام ها، بازرسی و ارائه تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه میراث فرهنگی، پیگیری مطالبات هنرمندان میراث فرهنگی و مواردی از این قبیل روزانه در این اداره انجام می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان سال گذشته برای استقلال ادارات میراث فرهنگی و چارت سازمانی قول مساعد داده بود.
شهرستان تیران و کرون به لحاظ موقعیت جغرافیایی سالانه میزبان هزاران گردشگر و یک میلیون تردد است.
روستاهای تاریخی تیران و کرون در مسیر گرشگران قرار گرفته اند که هر کدام دارای جلوه هایی خاص هستند.
قلعه تاریخی، حمام، مسجد و خانه‌های قدیمی روستای جاجا نمونه ای از این ظرفیت گردشگری است.
روستای کرد علیا یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری شهرستان است که چشمه شاهی، قبرستان ارامنه و دست کن ها و شهرزیرزمینی در دل این روستا نهفته شده است.
شهرستان تیران و کرون با 15 اثرملی تاریخی و سابقه ای بیش از 6 هزار سال در غرب استان اصفهان قرار دارد.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.