معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان آبیک گفت: آلودگی آب شرب روستاهای تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبیک پذیرفته نیست.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی کشاورز کلهر در جلسه شورای سلامت استان قزوین اظهار کرد: با توجه به مانور سگ‌های ولگرد در شهر آبیک و زاد و ولد این حیوان، لازم است که اتلاف سگ‌های ولگرد از سوی مدیریت شهری استمرار داشته باشد.

وی افزود: آلودگی آب شرب روستاهای تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبیک پذیرفته نیست و اگر شورایی در روستایی نسبت به معرفی آبدار برای کلززنی چاه‌های آب روستاها مقاومت می‌کند باید از روستای دیگری آبدار تعیین شود و یا از آبدار تجمیعی بهره گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان آبیک ادامه داد: شوراها یا در روستا ساکن نیستند و یا اگر هم ساکن هستند سلامت را مهم‌ترین اولویت روستا نمی‌دانند و لازم است مشکل آبدار در روستاها رفع شود.

کشاورز  کلهر اضافه کرد: برای مخزن‌هوایی جدید در روستای حسین‌آباد رضی باید از محل ملی و کمیته برنامه‌‌ریزی شهرستان آبیک اعتبار در نظر گرفته شود و مشکل حل شود.

مشکل آب شرب روستای اتانک حل نشده

رضا اسدی کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: 66 روستای شهرستان آبیک  شامل 51 روستای تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی، 13 روستای غیر تحت پوشش این اداره و سه روستا که شرکت هستند و ساکن دارد شامل کشت و صنعت و دامداری ‌از نظر بهداشتی تحت کنترل شبکه بهداشت قرار دارند و نمونه‌برداری از آب شرب این روستاها صورت می‌گیرد.

وی افزود: به دلیل کلرزنی نشدن چاه‌های آب، سال گذشته 13 روستای غیر تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی و شرکت‌ها دو تا سه مرتبه آلودگی میکروبی داشتند که بلافاصله اقدام لازم صورت گرفت.

این کارشناس مسئول ادامه داد: مشکل آب شرب روستای اتانک حل نشده و به دلیل اینکه در معرض خطر سیل قرار دارد  مخزن این روستا زیر خاک رفته و به دلیل بارندگی زیاد، میزان آلودگی زیاد است.

اسدی اضافه کرد: کوچکترین غفلت در زمینه آب شرب مردم موجب بروز بیماری اپیدمی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.