سید مهدی فرشادان یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: لازم است برای ارتقای سلامت مردم روستای زاغه علیا، آب و فاضلاب روستایی کردستان در اسرع وقت دلایل آلودگی آب آشامیدنی روستا را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کند.
وی با تاکید بر لزوم اطمینان کامل از سلامت مردم روستا، افزود: بنا بر اعلام مسئولین شبکه بهداشت و درمان دیواندره، افرادی که با علائم مسمومیت به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده بودند، درمان و ترخیص شده اند.
فرشادان اظهار داشت: بر خلاف شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر مرگ یکی از اهالی روستا به دلیل مصرف آب آلوده، منتشر شده، متوفی خانمی مسن بوده که به علا برخی بیماریهای زمینه ای درگذشته است.
نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران، تاکید کرد: مورد جدید از مسمومیت در بین اهالی گزارش نشده است و جای نگرانی نیست.
به گزارش ایرنا، ساعت 23 جمعه 12 بهمن ماه جاری، 15 نفر از اهالی این روستای دچار مسمومیت شده و به مرکز درمانی مراجعه کرده و به صورت سرپایی مداوا شدند.
علت آلودگی آب بنا بر اعلام مرکز بهداشت و درمان شهرستان دیواندره، بارش باران و سرازیر شدن آب آلوده به منبع آب اعلام شده است.
آب شرب روستا در حال حاضر قابل مصرف نیست و با تانکر به این روستا آبرسانی می شود.
/ 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.