به گزارش خبرنگار ایرنا حمید بهاروند در پی درج خبر برگزاری نشست شورای سلامت شهرستان سلسله و ابهاماتی که درخصوص
آلودگی آب آشامیدنی برخی روستاهای این شهرستان برای رسانه ها ایجاد شده بود، در نشستی مشترک با رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله به رفع ابهام آلودگی آب این روستاها پرداخت.
وی با بیان اینکه آب آشامیدنی هیچکدام از روستاهای تحت پوشش آبفار در حال حاضر آلوده نیست، اظهار داشت: اگر بنا به دلایلی آب برخی از روستاها در لحظه ای فاقد کلر بوده دلیل بر آلوده بودن آب آشامیدنی آن روستاها نیست.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان سلسله افزود: در حال حاضر 228 روستای تحت پوشش آبفار شهرستان سلسله از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند و نگرانی در این مورد وجود ندارد.
وی با اشاره به انجام نمونه گیری به صورت روزانه توسط شبکه بهداشت و درمان و آبفار شهرستان گفت: از اهالی روستاها انتظار می رود از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم در بخش کشاورزی و مصارف غیرخانگی استفاده نکنند چرا که باعث افت فشار آب و پایین آمدن کیفیت آن می شود.
جواد عموزاده رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله نیز در این نشست با بیان اینکه آب بهداشتی و سالم نقش مهمی در سلامت افراد جامعه دارد، گفت: مشکلات موجود در این بخش می تواند منجر به ایجاد حواشی زیادی در جامعه شود لذا اظهار نظر در این حوزه باید کارشناسی و دقیق باشد.
وی با بیان اینکه نشست شورای سلامت برای ارائه راهکارهای مناسب در این حوزه برگزار می شود، افزود: در این نشست مسائلی همچون ماست بندی های سنتی، ساماندهی سگ های ولگرد، لزوم جمع آوری و بی خطر سازی پسماندهای عفونی توسط شهرداری و پیشگیری از آلودگی مخازن و کلرزنی آب آشامیدنی روستاها مورد بررسی قرار گرفت.
عموزاده با اشاره به وجود ابهاماتی که در ارائه آمار توسط کارشناس شبکه بهداشت و درمان سلسله رخ داده بود، اظهار داشت: در این آمار اشاره شده بود که 292 مورد نمونه برداری از آب های روستاهای شهرستان انجام شده که 56 مورد آلودگی وجود داشته است.
وی با بیان اینکه آلودگی به معنای ایراد داشتن و نامطلوب بودن آب آشامیدنی روستاها نیست، افزود: این نمونه برداری به لحاظ بالا، پایین یا صفر بودن کلر زده شده بوده و به معنای نامطلوب بودن آب آشامیدنی روستاها نیست.
رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله با بیان اینکه 56 مورد آلودگی به معنای آلوده بودن آب آشامیدنی 56 روستا نیست، تصریح کرد: ممکن است این موارد شامل اندکی از روستاها باشد که البته به گفته کارشناسان آبفار، عمده این روستاها تحت پوشش آبفار نیستند.
وی افزود: خوشبختانه با پیگیری شبکه بهداشت و درمان و همکاری اداره آبفار در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

روز گذشته جلسه شورای سلامت در شهرستان سلسله برگزار شد که ارائه برخی آمارهای این جلسه منجر به ایجاد ابهاماتی برای رسانه های حاضر در این جلسه شد.
7265/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.