دکتر ابراهیم شکیبا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به وقوع سیل هفته گذشته افزود: سلامت آب آشامیدنی در کنترل کامل مراقبان سلامت محیط است.
وی اظهار داشت: در این راستا و با اولویت روستاها و مناطق شهری سیل زده بیش از 375 مورد بازدید از سامانه های آبرسانی با ریسک بالا در استان انجام شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به بارش های اخیر و وقوع سیل های بی سابقه و تهدید منابع آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی استان، اقدام های مدیریتی و عملیاتی درون بخشی و بین بخشی گسترده ای در راستای پیشگیری از آلودگی آب شرب و جلوگیری از بیماری های منتقله از آب در مناطق سیل زده صورت گرفته است.
وی همچنین اظهار داشت: انجام یک هزار و 690 مورد تست کلرسنجی، 660 مورد کدورت سنجی، 540 مورد نمونه آزمایش میکروبی و توزیع بیش از 500 کیلوگرم مواد گندزدا از دیگر اقدام های صورت گرفته در این خصوص بوده است.
شکیبا از تهیه و توزیع دفترک ها، پیامها و بنرهای آموزشی در راستای رعایت بهداشت فردی و بیماری های منتقله از آب و برگزاری 72 جلسه هماهنگی بین بخشی با ادارات آب و فاضلاب، شهرداری ها و بخشداری ها به منظور پیگیری و رفع به موقع فوریت های بهداشتی آب نیز در این ایام خبر داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: در این راستا 250 بازرس بهداشت محیط در قالب کشیک در تمام ساعات شبانه روز مشغول بازدیدهای میدانی و کنترل سلامت آب آشامیدنی هستند و خوشبختانه در نتیجه این مداخلات مستمر و به موقع تاکنون موردی از بیماریهای منتقله از آب در سطح استان گزارش نشده است.
سامانه بارشی قوی که یکشنبه شب هفته گذشته وارد آسمان استان کرمانشاه شد در 24 ساعت فعالیت سبب بارش شدید و به دنبال آن آبگرفتگی و سیل شد.
سیلاب خسارت فراوانی به زیرساخت‌های این استان به ویژه در حوزه کشاورزی و راه وارد کرد.
شدت بارش‌ها و سیل در شرق و جنوب شرقی استان در شهرستان‌های هرسین، کنگاور و صحنه بیشتر بود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.