مژده حقیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موارد مهم در رشد و پرورش کودکان توجه به تغذیه و صبحانه کامل کودک است که تاثیر زیادی در رشد جسمی و تامین سلامت روحی کودکان از جهت پیشگیری از بیماری ها دارد.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی و برپایی صبحانه سالم در مهدهای کودک،اضافه کرد: هدف از برگزاری این برنامه فرهنگ سازی در بین کودکان و استفاده از غذای سالم، بهداشتی، مقوی و حذف فست فودها از بین وعده های غذایی کودکان خصوصا در مهدکودک ها است.
حقیقی با تاکید بر اهمیت تغذیه مناسب برای میان وعده کودکان و انتخاب مواد مغذی با ارزش غذایی کافی برای آنها،ادامه داد: با توجه به اشتغال بانوان و تک فرزندی اغلب کودکان امروزه تعداد کودکانی که از خدمات مهدهای کودک استفاده می کنند افزایش یافته و در حال حاضر نزدیک به پنج هزار کودک قزوینی از خدمات 112 مهد کودک تحت نظارت بهزیستی استفاده می کنند از این رو ضروری است علاوه بر نهادهای مربوطه، والدین نیز نظارت و دقت بیشتری بر برنامه غذایی مهد کودک ها داشته باشند.
حقیقی همچنین گفت: مهم ترین وعده غذایی در طول روز، صبحانه است که برای همه افراد به ویژه کودکان در سنین رشد بسیار ضروری بوده و باید توجه داشت خوردن یک صبحانه کامل و سالم موجب کاهش احتمال چاقی و اضافه وزن در کودکان ، بهبودی خلق و خو و رفتارها و حتی افزایش میزان تمرکز و توجه می شود.
وی با اشاره به توزیع یک روزه صبحانه سالم در کلیه مهدهای کودک به عنوان طرح آموزشی،افزود: کودکان به علت رشد سریع همراه با افزایش هموگلوبین در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کم خونی ناشی از کمبود آهن قرار دارند که در این صورت توانایی یادگیری در کودکان مبتلا به کمبود آهن کاهش می یابد چرا که اکسیژن کم تری به سلول ها می رسد و اصول تغذیه کودکان باید در مصرف کافی مواد غذایی آهن دار متمرکز شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.