به گزارش ایرنا عین الله صادقی روز دوشنبه در مراسم نمادین آغاز هفته سلامت که در دبیرستان دخترانه توحید برگزار شد، افزود: با توجه به شعار امسال هفته سلامت که با عنوان مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت نامگذاری شده تلاش می کنیم با استفاده از این فرصت در راستای بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم بهداشت و سلامت گام های بسیار ارزشمندی برداشته و نرخ پوشش فعالیت های بهداشتی و درمانی افزایش یابد.
وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت چنین برنامه هایی، سازمان بهداشت جهانی در سال های اخیر شعارهای هفته سلامت را به این امر اختصاص می دهد تا حساس سازی لازم برای آگاهی آحاد جامعه صورت گیرد.
صادقی ادامه داد: هم اکنون 21 درصد دانش آموزان استان بر اثر رژیم غذایی نادرست دچار چاقی و اضافه وزن بوده یا از نظر ساختار قامتی در وضعیت نامناسبی قرار دارند، از این رو باید با آموزش و فرهنگسازی زمینه اصلاح این وضعیت را فراهم کرد.
وی با اشاره به برنامه ها و طرح های مختلف آموزش و پرورش در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شوند، گفت: جشنواره سفیران سلامت یکی از همین برنامه ها است که دانش آموزان فعالیت های ترویج سلامت را برای همسالان خود انجام می دهند و به زودی نیز اختتامیه آن برگزار خواهد شد.
صادقی گفت: در سال تحصیلی جاری استان قزوین برای هفتمین بار رتبه اول کشور را از نظر اجرای برنامه های سلامت محور در مدارس به دست آورد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین، مشارکت مردم و نهادهای جامعه را در تحقق سلامت موثر دانست و افزود: بدون شک سلامت و ایمنی مواد غذایی در تندرستی مردم موثر است و باید تغذیه از سلامت لازم برخوردار بوده و عاری از هرگونه آلودگی باشد.
اول تا هفتم اردیبهشت ماه در ایران به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.