به گزارش ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین روز دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: رقابت های این دوره در 23 رشته ورزشی، 14 منطقه آموزشی و در چهار سطح مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود.
عین الله صادقی افزود: سال گذشته سهمیه اختصاص داده شده به قزوین 15 هزار دانش آموز بود که با استقبال قابل توجه، شاهد حضور 22 هزار ورزشکار در این رقابت ها بودیم.
وی اضافه کرد: با برپایی سطوح مدرسه ای، منطقه ای و استانی در نهایت 540 دانش آموز استان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده و مدال های رنگارنگی را نیز کسب کردند.
صادقی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری سهمیه استانی 18 هزار ورزشکار دانش آموز تعیین شد که با توجه به حمایت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین به نظر می رسد این تعداد به 25 هزار نفر افزایش یابد.
وی در ادامه المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد و گفت: افتتاحیه این المپیاد ها 17 آذرماه با حضور سه هزار دانش آموز در سالن ورزشی شهید بابایی قزوین برگزار خواهد شد.
صادقی اظهار داشت: برای رسیدن به جامعه ای بانشاط و شاداب و همچنین سالم و بدون آسیب توسعه فعالیت های ورزشی در مدارس از مهم ترین راه کارها است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین افزود: بسیاری از قهرمانان ورزشی استان از جمله احسان لشگری و سعید دقیقی از دل مسابقات ورزشی درون مدارس فعالیت های خود را آغاز کرده و به عناوین ملی دست یافتند.
افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر از امروز و رقابت های پسران نیز از 14 آذر ماه آغاز خواهد شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.