محسن حق شناس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد بین المللی غدیر در قزوین به مناسبت 13 رجب سالروز میلاد مسعود و فرخنده امیرالمومنین (ع) با همکاری جمعی از خیرین کمک به محرومان را با ارایه بسته های حمایتی در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه توجه به محرومان و دستگیری از آنها از ویژگی های بارز شخصیتی امام علی(ع) بود که این فرهنگ علوی را باید در جامعه خود ترویج دهیم، ادامه داد: در این راستا تاکنون بیش از 3 هزار بسته حمایتی از جمله اقلام اساسی و مایحتاج عمومی به محرومان و نیازمندان استان ارایه شده است.
حق شناس اظهار داشت: توزیع کتاب زندگینامه امیرالمومنین (ع) با هدف معرفی هرچه بیشتر سیره نخستین امام شیعیان و آشنایی جوانان با این شخصیت بی بدیل تاریخ از دیگر اقداماتی بوده است که آنرا به مناسبت این میلاد فرخنده دنبال و پیگیری می کنیم.
وی با اشاره به برنامه های آموزشی بنیاد بین المللی غدیر، گفت: در این راستا 42 پایگاه در مساجد، مراکز فرهنگی و حوزه های علمیه استان قزوین آموزش درس هایی از نهج البلاغه را پیگیری می کنند و با همکاری آموزش و پرورش مقرر شده برخی معلمان بخشی از ساعات کلاس های درس خود را با عناوین خاص در حوزه های مرتبط با احکام دینی و مسایل اجتماعی و سیاسی برآمده از نهج البلاغه برای دانش آموزان تبیین کنند.
دبیر بنیاد بین المللی غدیر در قزوین گفت: برگزاری جشن های میلاد امیرالمومنین (ع) در محلات مختلف با مشارکت مردم و هیات های مذهبی و دعوت از وعاظ مطرح کشور برای سخنرانی در این مراسم ها از دیگر برنامه های تدارک دیده شده این بنیاد محسوب می شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.