به گزارش ایرنا محمد مهدی ارمغان روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری بیست و یکمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز برگزار شد، افزود: هم اکنون حدود 320 خیر مدرسه ساز عضو این مجمع هستند و همچنین 6 هزار نفر نیز با کسر درصدی از حقوق ماهانه خود در امر مدرسه سازی مشارکت دارند.
وی با اشاره به مبالغ تعهدات و درصد تحقق مشارکت خیران در سال های اخیر گفت: در سال 94 از تعهد 120 میلیارد ریالی خیران 85 درصد، در سال 95 از 90 میلیارد ریال تعهد 95 درصد، در سال 96 از 100 میلیارد ریال تعهد 95 درصد و سال 97 از 120 میلیارد ریال تعهد 100 درصد آن محقق شد.
ارمغان ادامه داد: استان قزوین با تحقق 100 درصدی تعهد خیران مدرسه ساز در سال گذشته از نظر نسبت تعهد و تحقق آن رتبه اول کشور را به دست آورد.
وی گفت: امسال نیز با وجود گذشت مدت کمی از سال جاری، تاکنون خیران برای ساخت 16 مدرسه با 130 کلاس درس و یک سالن ورزشی و یک چمن مصنوعی متعهد شده اند.
ارمغان خاطرنشان کرد: این فضاها شامل 6 مدرسه و یک سالن ورزشی در بویین زهرا، چهار مدرسه در تاکستان، 2مدرسه در آبیک، یک مدرسه و یک زمین چمن مصنوعی در طارم سفلی، یک مدرسه در ناحیه یک قزوین، یک مدرسه در ناحیه 2 و یک مدرسه در آوج هستند.
وی همچنین با اشاره به مشارکت بنیاد برکت در امر ساخت مدارس از احداث 19 مدرسه با مجموع 123 کلاس درس توسط این بنیاد در استان قزوین خبر داد و گفت: تاکنون 17 ساختمان شامل هفت مدرسه در بویین زهرا، پنج مدرسه در ناحیه یک، 2 مدرسه در البرز، 2 مدرسه در آبیک و یک مدرسه در هریک از شهرهای تاکستان، شال و آوج توسط بنیاد برکت احداث شده است.
ارمغان افزود: ساخت 2 مدرسه نیز با مشارکت این بنیاد در زویار ناحیه یک و کندر تاکستان رو به پایان است.
استان قزوین هم اکنون دارای هزار و 704 ساختمان آموزشی است که نیمی از آنها توسط خیران احداث شده اند.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.