کارگران شرکت سد بالاخانلو شهرستان بوئین‌زهرا در استان قزوین با تجمع در مقابل استانداری قزوین، خواستار پرداخت حقوق و معوقات 6 ماهه خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ظهر امروز- دوشنبه20 اسفندماه-تعدادی از کارگران و پرسنل شرکت سد بالاخانلو شهرستان بوئین‌زهرا استان قزوین با تجمع در مقابل استانداری قزوین خواستار پرداخت حقوق و مطالبات خود از پیمانکار این پروژه شدند.

محل اجرای سد بالاخانلو در35 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بوئین زهرا و 200 متری پایین دست روستای بالاخانلو است که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کارفرما 6 ماه از جیب خود هزینه کرد

یکی از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: از مهر ماه امسال تا امروز 20 اسفند ماه، حقوق دریافت نکرده‌ایم این در حالی است که عیدی و سنوات هم جزء مطالبات ما است که پرداخت نشده است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم را برای دریافت حقوق و مطالبات انجام داده‌ایم که پیمانکار اذعان می‌کند در سال 97، ریالی از کارفرما پولی دریافت نکرده است.

این کارگر ادامه داد: کارفرما حتی اذعان کرده حقوق کارگران سد بالاخانلو را تا شهریور ماه امسال، از جیب خود پرداخت کرده و از کارفرما هیچ مبلغی دریافت نکرده است.

وی اضافه کرد: در استانداری قزوین موضوع پیگیری شده و یک سِری اسناد تهیه شده که چند روز آینده قرار است به پیمانکار بدهند که احتمالا برای سال آینده اسناد نقد می‌شود.

این کارگر خاطرنشان کرد: اگر مطالبات و حقوق ما تا پایان اسفند پرداخت نشود، برای خرید عید و گذران زندگی دست ما در حنا می‌ماند.

حداقل 3 ماه معوقه پرداخت شود

شاهو اسدزاده سرپرست نقشه‌برداری پروژه سد بالاخانلو هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: پنج ماه است اجاره خانه پرداخت نکرده‌ام و حقوق ما از کارگر هم خیلی پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه حداقل نیاز است سه ماه معوقه حقوق ما پرداخت شود، تصریح کرد: 130 نفر به طور مستقیم شرکت سد بالاخانلو پرسنل دارد که یک نفر ریالی حقوق دریافت نکرده است.

این مسئول افزود: نامه‌نگاری‌ها توسط مسئولان صورت گرفته و اسناد داده شده و فعلا روال اداری طی شده اما به دلیل اینکه پروژه سد بالاخانلو پروژه ملی است مسئولان بیان می‌کنند که نمی‌توان از اعتبارات استانی برای این منظور هزینه کرد و باید از اعتبارات ملی به این مهم تخصیص اعتبار داده شود.

سرپرست نقشه‌برداری پروژه سد بالاخانلو ادامه داد: قرارداد پروژه مذکور با شرکت راه و ساختمان خارادژ منعقد شده و پیمانکار سد بالاخانلو زیر نظر شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین کار می‌کند.

به گزارش ایلنا، از اهداف ساخت سد بالاخانلو می‌توان به تامین بخشی از نیاز شرب 5 شهربوئین زهرا، سگزآباد، شال، دانسفهان، اسفرورین و 36 روستای منطقه بوئین‌زهرا، تنظیم آب موردنیاز جهت بهبود آبیاری اراضی تلفیقی کشاورزی موجود در شبکه سد بالاخانلو، حفظ نیاز محیط زیست - تغذیه مصنوعی آبخوان و کنترل سیلاب‌های منطقه اشاره کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.