به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار عباس برزگر روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: در دوران دفاع مقدس که اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا، شیوخ منطقه و منافقان در یک سنگر علیه انقلاب اسلامی فعالیت می کردند، نیروهای انقلابی با حماسه آفرینی از کشور دفاع کردند و هم اکنون نیز اقدامات و جان فشانی های سپاه همواره در منطقه و جهان برای دفاع از اسلام ادامه دارد.
برزگر با بیان اینکه سپاه پاسداران تاکنون توانسته در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی به توانمندی کشور بیفزاید، اظهار داشت: گستره فعالیت های سپاه پاسداران به حدی پیش رفته که در حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل و زلزله نیز ورود کرده و امدادرسانی و کمک به مناطق آسیب دیده را در دستور کار قرار می دهد.
این مسئول با اشاره به دلایل ورود سپاه به جنگ ها، گفت:دسیسه ها و نقشه های مختلف دشمنان و منافقان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از قبیل بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 نفر، ترور 17 هزار نفر و ایجاد بلوا در کردستان و آذربایجان موجب شد سپاه پاسداران برای مقابله با ترورها وارد میدان شده و دست به سلاح ببرد.
برزگر به نقش پررنگ تاسیس سپاه پاسداران در حفظ دستاوردهای انقلاب تاکید کرد و گفت: به طور حتم اگر فعالیت ها و مجاهدت های این نیروهای انقلابی نبود، دشمنان می توانستند به واسطه کینه و عداوت مستمر، ضربات سختی را به کشور وارد سازند که خوشبختانه با همت و درایت مردم و نیروهای انقلابی به نام سپاه پاسداران در نطفه خاموش شدند.
سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت سال 58 به دستور امام (ره) تاسیس شد و به عنوان یکی از 14 نهاد انقلابی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شناخته می شود.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.