امام جمعه شهر آبیک گفت: تنها منفذی که مردم شهر آبیک برای تنفس دارند، پیغمبرکوه است که در شمال این شهر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی در خطبه‌های نمازجمعه شهر آبیک با اشاره به محاصره این شهر با انواع آلاینده‌های ازجمله نیروگاه شهید رجایی، کارخانه سیمان، گاوداری‌ها و دیگر واحدهای آلاینده اظهار کرد: تنها منفذی که مردم شهر آبیک برای تنفس دارند، پیغمبرکوه است که در شمال این شهر قرار دارد.

وی افزود: رونق اقتصاد به بهتر شدن زندگی مردم منجر می‌شود اما اگر قرار است اقتصاد در شرایط بد جوی و آلودگی رونق گیرد و مردم نتوانند نفس بکشند و طبیعت نداشته باشند، نامش زندگی کردن نیست بلکه زنده بودن است.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به پیشنهاد فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: طبق پیشنهاد ایشان نه فقط یک معدن بلکه تمام معادن در شمال شهر آبیک باید تعطیل شوند و جا به جا شده و خسارت آنها پرداخت شود.

حسینی‌میرامینی اضافه کرد: جان انسان‌ها از درآمدها ذی‌قیمت‌تر بوده و به آیه لقد کرمنا بنی‌آدم .....باید توجه شود؛ برخی اذعان می‌کنند اگر معادن کار نکند اقتصاد عده‌ای ضربه می‌بیند اما باید گفت که سلامت70 هزار جمعیت شهر آبیک در محاصره آلودگی‌ها به خطر می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی که هوا و نفس را از مردم بگیرد مقصود ما نیست و کرامت مردم شهر آبیک باید حفظ شود.

امام جمعه شهر آبیک بیان کرد: در پهنه زیبای شمال شهر آبیک، چنگ‌اندازی شده و پیغمبرکوه مانند صورت انسان زخمی شده است.

حسینی‌میرامینی افزود: تقوا تنها مسیری است که موجب تعالی انسان شده و در جامعه ایمانی باید نظارت از درون باشد.

وی ادامه داد: ارتش، سپاه و قوای نظامی دیگر منحصر به ایران نیستند و فرماندهی یک ارتش چند ملیتی همچون حزب‌الله لبنان، حشد‌الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و انصارالله یمن و غیره را داریم که این ارتش بین‌المللی به فرماندهی کل قوا راهبری می‌شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.