به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهدیه‌ سادات قافله‌باشی در نشست علنی صحن شورا در سال 98 افزود: باغستان در سیلاب اخیر نشان داد که برای شهر نقش کمربند ایمنی و حفاظتی دارد و نقش آنرا نباید تنها به تلطیف هوا محدود کرد.
رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و هنری شورای شهر به نقش موثر اتوبوس بحران اشاره کرد و گفت: قزوین نیز با وجود امنیت بالا، می‌تواند گرفتار بحران شود بنابراین تکمیل حلقه‌ها و کامل کردن تجهیرات می‌تواند در مواقع بحران موثر واقع شود زیرا بحران‌ها ناگهانی اتفاق می‌افتند و ما باید برای این دست مواقع پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.
وی از لزوم آموزش شهروندی مدیریت بحران سخن گفت و تاکید کرد: در محله‌های مختلف باید افراد معتمد و امینی داشته باشیم تا در مواقع بحرانی همراه ما باشند و شهروندان را هدایت کنند.
وی اظهار داشت: امسال به دلیل حادثه سیل و تلاش برای مهار آن عده‌ای نوروز را نوروزبانی کردند بدون اینکه خود نوروزی داشته باشند و باید از همه همکاران خود در مجموعه مدیریت شهری، میراث فرهنگی، مدیریت بحران استانداری و همه کسانی که خواسته و ناخواسته درگیر سیلاب اخیر شدند،قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: ستاد بحران برای اولین بار از سامانه‌های پیامکی خود استفاده می‌کرد که نشان از اهمیت اطلاع‌رسانی دارد و آگاهی بخشی به صورت لحظه‌ای از نقاط قوت بحران اخیر بود.
قافله باشی همچنین گفت: باید به نقش شبکه‌های مجازی نیز اشاره کرد که بسیار موثر واقع شدند و علاوه بر آن باید از اقدام شایسته صدا و سیمای قزوین تشکر کرد که با قطع تمام برنامه‌های خود به اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه پرداخت.
دبیر هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به دومین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله باریک‌بین خواستار آن شد که یک معبر به نام ایشان نامگذاری شود که علی رغم تلاش زیاد در یک سال گذشته؛ این موضوع محقق نشده است.
وی همچنین خواستار آن شد که برای تقدیر از زحمات شایسته پاکبانان و آتشنشانان در طول سال، یک پارک یا معبر به نامشان نامگذاری و اِلِمان آن نیز نصب شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.