رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با همدلی مردم و مسئولان، نفرت عمومی نصیب کسانی شد که سعی کردند از سیل گل آلود شیراز برای منافع سیاسی خود ماهی صید کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، سید احمدرضا دستغیب گفت: غم‌انگیزترین بهار دهه‎‌های اخیر را با سیلی ناخواسته در کشور و شهر شیراز به نظاره نشستیم و همچنان اخبار سیل بر نگرانی‌‌های هم‌وطنان می‌افزاید.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شیراز که به رسم کهن خود، شهره به مهمان‌نوازی بود، خشم طبیعت را به چشم خود دید و با تنی رنجور، قلبی خسته و چشمی گریان مهمانان نوروزی خود را بدرقه کرد.

دستغیب ضمن تسلیت درگذشت 21 نفر از هم‌وطنان و شهروندان در حادثه سیل نوروز شیراز افزود: اینجانب و همکارانم که از بدو حادثه سیل در محل دروازه قرآن و در کنار مردم حضور داشتیم، موضوع سیل شیراز و علت آن را با حساسیت ویژه در دستورکار قرار داده و با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با همراهی کارشناسان امین دانشگاه، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و سازمان نظام مهندسی تلاش شد به علت های واقعی بروز سیل در شیراز دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: شیراز در سالهای 65 و 81 نیز سیل‌های ویرانگری را تجربه کرده بود اما سیل امسال با فوت جمعی از هم‌وطنان همراه شد که ضرورت بررسی علل آن را دوچندان می‌کرد.

به گفته دستغیب: هرچند نهادهای دولتی و نظارتی نیز کمیته‌های کارشناسی تشکیل دادند اما شورای اسلامی شهر شیراز وظیفه خود می‌دانست با هدف پیشگیری از بروز چنین حوادثی در آینده و نیز اصلاح سیاست‌های مدیریت آب‌های سطحی، نحوه چگونگی و علل بروز سیل دروازه قرآن و شهرک سعدی را در دستورکار خود قرار دهد.

وی با اشاره به بازدیدهای مکرر و مستمر از منطقه سیل زده و رایزنی های موثر در کنار مدیریت خوب ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز افزود: همراهی و همکاری استاندار و فرماندار و سخاوت و مهربانی مردم شیراز، سبب شد خیلی زود وضعیت شهرک سعدی به حالت طبیعی بازگشت و در نخستین روز کاری سال 98 شیراز زیبا و تمیز پذیرای شهروندان شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که سیل، رنج و سختی را به مردم تحمیل می‌کرد و همه تلاش بودند از آلام سیل زدگان بکاهند، عده‌ای فرصت طلب با تحقیر تلاش‌های امدادرسانان و انتشار شایعات و اخبار نادرست بذر ناامیدی در جامعه ‌کاشتند و با رفتار خارج از انصاف خود، تلاش امدادگران را زیر سئوال بردند که این رفتار، شایسته مردم نوع دوست و مهربان شیراز نیست که عده‌ای مطامع دنیوی و منافع سیاسی خود را در آوارگی مردم دنبال کنند.

دستغیب از مقام‌های قضایی مرتبط با موضوع سیل خواست تا با انصاف و عدل همیشگی و بدور از هیاهوی سیاست‌زدگان بدخلق که کوشیدند از سیل گل‌آلود اخیر، برای انتخابات پیش‌رو ماهی بگیرند اما تیغ بران خرچنگ نفرت عمومی نصیبشان شد، نظرات کارشناسان رسمی و خبره را مد نظر قرار داده، و بار دیگر نشان دهند خون درگذشتگان این حادثه و حقوق مردم قابل معامله با امیال سیاست‌بازان قدرت‌طلب نیست.

دستغیب خاطر نشان کرد: مردم شیراز در این حادثه نشان دادند که به‌رغم همه مشکلات همچنان بازار محبت‌شان گرم است و دستان پرمهرشان، گرمی‌بخش دل‌های رنجور و آسیب‌دیده از سیل است و تاریخ هیچ‌گاه این مهربانی را فراموش نخواهد کرد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.