به گزارش ایرنا، مجید اسماعیلی روز یکشنبه در نشست کمیته فنی چغندر که با حضور علی کلانتری مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی قزوین، مدیران فنی سازمان ، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان کارخانه قند برگزار شد،افزود: در سال جاری باید سهمیه کود ازته و پتاسه برای چغندر کاران استان در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: در همین راستا می توان تسهیلات کاشت ، داشت و برداشت برای چغندر کاران در نظر گرفته تا ضمن تشویق برای کشت این محصول جبران خسارات احتمالی نیز برای آنها لحاظ شود.
اسماعیلی بر لزوم اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی برای توسعه کشت چغندر قند و رعایت اصول فنی آن توسط بهره برداران در سطح شهرستانهای تابعه تاکید کرد.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: در سال زراعی 98-97 کلیه سطوح زیر کشت چغندر قند استان بیمه می شوند.
علی کلانتری افزود: امسال با شرایط پیش آمده سال حساسی برای چغندر کاران استان خواهد بود بنابراین بیمه کلیه سطوح این محصول می تواند پوشش خوبی برای آنها باشد.
وی یادآور شد: در سال زراعی گذشته 516 هکتار از اراضی کشاورزی چغندر استان بیمه شده است.
کلانتری اضافه کرد: در فصل برداشت چغندر قند تعدادی از بهره برداران این محصول موفق نشدند محصول خود را برداشت کنند و بر همین اساس 80 هکتار از سطوح بیمه شده در خاک مانده که خسارت آنها پرداخت خواهد شد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت: در سال گذشته بیش از 2 هزار و هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول چغندر قند رفت که امسال بر اساس برنامه های ابلاغ شده از دفتر چغندر قند کشور سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر محصول چغندر قند اختصاص خواهد یافت.
بنیادی افزود: بر اساس برنامه های ابلاغی برای استان قزوین 150 هکتار سهمیه کشت نشایی چغندر قنددر نظر گرفته شده که یارانه نیز به بهره برداران تعلق خواهد یافت.
سال گذشته 2 هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت چغندر قند اختصاص یافته بود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.