عبدالله جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انواع فرآوده های خام دامی شامل جوجه یک روزه، لبنیات شامل ماست، پنیر و خامه، گوجه فرنگی، پودر کیک و بیسکویت، رب گوجه فرنگی، سیر، کشمش، آرد گندم، سیب زمینی و سیب درختی از محصولات صادر شده از این استان است.
به گفته وی، با توجه به ممنوع شدن صادرات گوجه فرنگی، رب و سیب زمینی میزان صادرات این محصولات کاهش یافته است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، ارزش ریالی محصولات زراعی، باغی و دامی صادر شده از استان را 13 میلیون و 985 هزار و 554 دلار بیان کرد.
جعفری اظهارداشت: ارزش ریالی محصولات کشاورزی صادر شده از استان در این مدت یک هزار و 146 میلیارد و 815 هزار ریال است.
وی، مبداء محصولات کشاورزی وارداتی به استان زنجان را کشورهای روسیه، کویت، مالزی، هلند، ارمنستان، دانمارک، آلمان، اتریش، بلژیک، مجارستان، لهستان، قطر، عراق، بحرین، آذربایجان، افغانستان و ترکیه برشمرد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این استان به واسطه تنوع اقلیمی، آب و هوایی، دما، رطوبت و ساعت های آفتابی شرایط مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی سالم و صادراتی دارد.
جعفری اظهار کرد: مصرف کود و سم به واسطه شرایط بیان شده در مقایسه با نرم کشوری پایین تر و محصولات کشاورزی تولیدی این استان سالم بوده و قابلیت صادرات بالایی دارد.
به گزارش ایرنا، 157 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سال 96 از این استان صادر شد که نسبت به برنامه پیش بینی شده 147 درصد رشد داشت.
این میزان محصولات صادر شده به کشورهای مختلف دنیا در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 14 درصد رشد دارد.
طی سال 95 نیز 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد که این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.