علی رضا اقبالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از فصل کشت از سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها در خواست شد که نسبت به معرفی کارگزاران برای خرید به موقع و دسترسی آسان کشاورزان به کود فسفاته و پتاسه برای ایام تعطیلات نوروز اقدام و کارگزاران به همراه مقدار کود مورد نیاز به این شرکت معرفی شده اند و براین اساس این کودها تامین و در اختیار کارگزاران قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: کود اوره نیز با هماهنگی های انجام شده با دفتر مرکزی شرکت خدمات حمایتی از مبادی بندر امام (ره)، پتروشیمی های پردیس، رازی و مرودشت در حال تدارک، تامین و حمل به استان است.
وی با اشاره به عدم خرید کود اوره توسط کشاورزان در فصل پاییز و زمستان یادآور شد: استقبال نکردن به موقع کشاورزان از کود اوره در ماههای گذشته ناشی از نبود بارش پاییزه بود، اما وقوع بارندگی های اخیر موجب تجمیع و تشدید تقاضا برای کود اوره شده و با توجه به محدودیت تحویل توسط پتروشیمی کرمانشاه مجبور شدیم از سایر پتروشیمی ها نظیر پردیس، مرودشت، رازی و همچنین بندرامام (ره) اوره به استان کرمانشاه وارد کنیم.
وی گفت: کشاورزان کودهای مورد نیاز خود را فقط از طریق کارگزاران رسمی خریداری کرده و از خرید توسط دلالان و واسطه خودداری کنند زیرا این کودها بیش از نیاز واقعی کشاورزان در حال حمل و توزیع از طریق کارگزاران رسمی می باشد.
وی افزود: حدود سه هزار تن کود اوره تخصیصی به استان از مبدا بندر امام (ره) نیز پس از خرید توسط کارگزاران به نقاط مصرف حمل و تحویل خواهد شد.
اقبالی افزود: البته کشاورزان توجه کنند که کود دی آمونیوم فسفات از سبد یارانه ای خارج شده و به صورت آزاد است.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
عمده محصولات استان کرمانشاه گندم، جو، چغندر قند، ذرت، کلزا و حبوبات است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.