خیرالله رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان 13 فروردین ماه هشت هزار و 107 خانوار و 29 هزار و 187 نفر به میزان 59 هزار و 605 نفر روز در مراکز اقامتی و مدارس استان اسکان یافته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد:این میزبانی با برنامه ریزی های صورت گرفته در قالب جلسات متعدد و تامین امکانات مناسب و همچنین همکاری شایسته 200 نفر از عوامل اجرایی ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان صورت پذیرفت.
رحمانی با اشاره به مهمترین اقدامات ستاد بحران آموزش و پرورش استان با توجه به بارندگی ها و سیلاب های اخیر، افزود: بعد از تشکیل اولین جلسه ستاد بحران استانداری قزوین، ستاد بحران در اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد و تمام معاونان اداره کل و روسای مناطق برای کاهش خسارت احتمالی بارندگی ها و مقابله با شرایط بحرانی به حالت آماده باش درآمدند.
وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی های صورت گرفته در مراکز اسکان برنامه ریزی لازم برای اسکان مسافران نوروزی و احیانا اسکان سیل زدگان صورت گرفت.
رحمانی ادامه داد:هم اینک مشکل خاصی در استان گزارش نشده و اقداماتی هم برای ارسال کمک های فرهنگیان به استانهای سیل زده صورت گرفته است.
این مسئول با اشاره به اقدامات دیگر صورت گرفته در بارندگی های اخیر، افزود: شرکت در جلسات متعدد ستاد بحران با حضور استاندار قزوین، تشکیل جلسه روسای مناطق و نواحی و تاکید بر مراقبت از مدارس، سرکشی به کلیه مدارس و کنترل وضعیت پشت بامها و ایزوگام ها با توجه به تعطیلی مدارس،نظارت بر حیاط و تاسسیات مدرسه برای اطمینان از خروج آبهای بارندگی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از بارندگی ها، تشکیل تیم هایی برای سرکشی به مدارس، اطلاع رسانی گسترده، لحظه ای و به موقع و اعلام هشدارها به نواحی ،مناطق و مدیران مدارس، تخلیه به موقع آب های جمع شده ناشی از بارندگی در بعضی از مدارس ناحیه یک قزوین مانند شهر محمود آباد نمونه با هماهنگی و حضور به موقع خودروهای آتش نشانی و شهرداری و وصل مجدد برق بعضی از مدارس ناحیه یک و دو قزوین از جمله اقدامات صورت گرفته در بارندگی های اخیر بوده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.