در حرکتی فرهنگی، طرح اهدای کتاب و سبزه به همسایگان کتابخانه‌های عمومی آبیک به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در حرکتی فرهنگی، طرح اهدای کتاب و سبزه به همسایگان کتابخانه‌های عمومی آبیک به اجرا درآمد.

رمضان حیدری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک در حاشیه این طرح به خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طرح اهدای کتاب و سبزه به همسایگان کتابخانه‌های عمومی آبیک با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه در شهرستان آبیک، ترویج اهدای کتاب و عیدی دادن در عید باستانی و اعیاد اسلامی و عذرخواهی از همسایگان بابت ترافیک خودرویی در مناسبت‌های مختلف و ایجاد سد معبر از سوی مردم به اجرا درآمده است.

وی افزود: روزهای پنجم، ششم، هفتم، هشتم، دهم و یازدهم فروردین‌ماه سال 98 فعالیت کتابخانه‌های عمومی طبق بخشنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ساعت 8:30 تا 14:30 بعد از ظهر دایر است.

این مسئول ادامه داد: از 17 فروردین ماه هم فعالیت کتابخانه‌ها طبق ساعت و روال گذشته خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک با اشاره به اجرای طرح مشاوره رایگان به طور ماهانه در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اضافه کرد: این طرح با موضوعات متنوع و آسیب‌های اجتماعی در قالب مشاوره فردی و جلسات آگاه‌سازی والدین و اعضای کتابخانه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای مطالعه و کتابخوانی اجرا شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: طی امسال بیش از 10 هزار نسخه کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک اهدا شده که در مخازن کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی و طرح تاکسی کتاب استفاده شده و به مدارس، ادارات و فعالان فرهنگی هم اهدا شده است.

در این طرح، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک همراه دو عضو شورای شهر آبیک و خبرنگاران و فعالان فضای مجازی، سبزه و کتاب به همسایگان کتابخانه عمومی امام رضا (ع) شهر آبیک اهدا کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.