به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در همایش هادیان نور که در سالن تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) پرچم اسلام را بلند کردند و علما و مبلغان دین از جمله مهمترین اقشاری بودند که به یاری ایشان شتافتند.
وی افزود: علمای پیشین نیز با فعالیت‌ها و روشن‌گری‌های خود زمینه را برای نهضت امام خمینی (ره) و پیشرفت کار انقلاب اسلامی فراهم کردند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی بارها تاثیرگذاری علما را دیده‌ایم، خاطرنشان کرد: علما در طول تاریخ نقش موثری در شکل‌گیری حرکت‌های اجتماعی علیه ظلم و بیداد داشتند که نمونه آن را در حکم میرزای شیرازی در باب استعمال دخانیات و تبعیت مردم از حکم ایشان مشاهده کرده ایم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: پدر، مادر و همسر علما که در کنار آنها بوده‌اند، نقش موثری در تشویق علما برای پیشبرد اهداف اسلام داشته‌اند و ‌باید قدردان تلاش‌های خانواده این عزیزان باشیم.
وی با بیان اینکه ارتباط علما با قشرهای مختلف جامعه از دیرباز بسیار عمیق است، گفت: انسان‌ها از ابتدای تولد تا پایان زندگی در مراحل مختلف زندگی، به علما مراجعه می‌کنند و این مهم یکی از عواملی است که ارتباطات علما با مردم را عمق بخشیده است.
امام جمعه قزوین ضمن اشاره به سابقه دینی و فرهنگی قزوین، یاد و خاطره برخی از علما از جمله مرحوم آیات عظام باریک‌بین، شالی، شیخ مجتبی قزوینی، سامت، مظفری، ابوترابی و زرآبادی را گرامی داشت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.