به گزارش ایرنا داود محمدی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه ساز و کارهای لازم برای تاثیرگذاری مناسب تر سازمان مدیریت بحران اندیشیده نشده است، افزود: البته بخشی از این مساله هم به علت معطل ماندن طولانی مدت قانون مدیریت بحران بود که امسال تصویب شد و البته با ایرادات شورای نگهبان به مجلس برگشت خورده است.
وی اضافه کرد: در صورت بی توجهی به بسیاری از مسایل جاری ممکن است آسیب های بزرگی گریبانگیر کشور شود.
محمدی ادامه داد: امروز با دستکاری بشر در طبیعت، محیط زیست، آب، خاک و ریزگردها، مسایل کارگری و دفع بهداشتی زباله هم به عنوان امور بحرانی شناخته می شوند و دیگر فقط زلزله و سیل در گروه بحران ها نیستند.
وی گفت: برای مدیریت صحیح بحران ها در درجه اول باید پیشگیری در راس امور باشد که آن هم فقط در حیطه وظایف دستگاه های شورای مدیریت بحران نیست و همه دستگاه ها و گروه ها در این خصوص رسالت سنگینی دارند.
محمدی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به مشکلات بزرگی چون بحران آب و فرو نشست زمین، اندازه سازمان مدیریت بحران تناسبی با این مسایل پیچیده ندارد و باید از نظر تجهیزات و اعتبارات بیشتر حمایت شود.
محمدی همچنین از نحوه پرداخت خسارات در حوادث و بحران ها نیز انتقاد کرد و گفت: برای این موضوع ساز و کار پیچیده و طولانی در نظر گرفته شده و از اعتبارات مواد 10 و 12 این قانون نیز به خوبی بهره برداری نشده است.
وی بر پوشش فراگیر بیمه در نقاط پرفشار و بافت فرسوده نیز تاکید کرد و افزود: این موضوع نیز باید با قوت و جدیت در دستور کار قرار گیرد تا مردم به سمت بیمه کردن اموال خود سوق یابند.
محمدی همچنین نظارت بر ایمن سازی و مقاوم ساری ساختمان ها را نیز به منظور پیش گیری از بحران ها و حوادث مهم دانست و گفت: در بخش آموزش مدیران و مردم نیز ضعیف عمل شده است که البته این موضوع تنها وظیفه مدیریت بحران نیست و رسانه ها هم باید پای کار باشند.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین به روز رسانی انبارهای امدادی و ماشین آلات امداد و نجات و تقویت امداد هوایی را ضروری دانست و خواستار تخصیص اعتبار در این زمینه شد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.