به گزارش ایرنا، امیر خجسته شامگاه چهارشنبه در آیین درختکاری در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینای همدان بیان کرد: کمیسیون اصل 90 مجلس با تعامل دستگاه قضایی دست غارتگران اراضی ملی را قطع می کند.
نماینده همدان و فامنین در خانه ملت اضافه کرد: تغییر کاربری در جاده های تهران و جاده های منتهی به استان های شمالی نمونه ای از دست اندازی سودجویان به منابع طبیعی است.
به گفته خجسته تمامی این تغییر کاربری ها غیرقانونی، شخصی سازی اراضی ملی و خارج کردن اراضی از دست منابع طبیعی، بواسطه رانت، پرونده سازی و ارتباط و تعامل این افراد، صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: پرونده های منابع طبیعی با قدرت در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود و امیدواریم زمین هایی که به دست غارتگران افتاده برگردانده شود.
نماینده همدان و فامنین در خانه ملت از متولیان منابع طبیعی خواست اگر به اشتباه زمین های کشاورزی مردم را از دست آنها خارج کرده اند، به آنها بازگرداند.
خجسته ادامه داد: گزارش های در زمینه تعدی منابع طبیعی به زمین های کشاورزی دریافت شده بود که با تعامل مسئولان این مجموعه، این اراضی به مردم بازگردانده شد.
وی گفت: منابع طبیعی سرمایه ملی و متعلق به تمامی افراد و نسل ها است و تمامی اقشار و مسئولان باید در راستای حفظ آن کوشا شوند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: برای ارتقای فرهنگ حفظ منابع طبیعی باید جامعه را نسبت به اهمیت این منبع خدادادی حساس کرد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.