عبدالحمید احمدی روز جمعه در حاشیه سفر خود به قزوین که به منظور ارسال تجهیزات ورزشی به 20 روستای این استان انجام شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان به تنهایی برای تحقق این هدف نمی تواند اقدام کند و در این راه به کمک سایر دستگاه ها بویژه آموزش و پرورش، ادارات مختلف، دانشگاه ها و کارخانجات و رسانه ها نیازمند است.
وی اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران میزان مشارکت و حضور جمعیت روستایی و شهری کشور در انجام فعالیت های ورزشی 51 درصد گزارش شده که این عدد و آمار خوب و امیدوار کننده است.
این مسئول ادامه داد: ورزش علاوه بر حفظ تندرستی و ارتقای نشاط گام مهمی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی شمرده می شود بنابراین باید آنرا بسیار جدی بگیریم.
احمدی در ادامه یکی از اولویت‌های مهم دیگر این وزارتخانه را توسعه ورزش‌های همگانی دانست و اظهار داشت: تلاش می کنیم با هم افزایی و مشارکت دستگاه ها و فدراسیون های ورزشی، مشارکت هرچه یشتر مردم در ورزش های همگانی را فراهم کنیم.
وی یادآور شد: وزارت ورزش برای فرهنگ سازی و تشویق مردم به ورزش تعامل و همکاری با دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و نیز افراد و گروه‌های مرجع را در دستور کار خود قرار داده است.
به گفته وی، برگزاری برنامه های متنوع و جذاب برای مشارکت مردم در انجام فعالیت های ورزشی در قالب جشنواره ها، المپیادها و همایش های متنوع ورزشی از دیگر برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان به شمار می رود.
احمدی توجه جدی به ورزش کارکنان و کارگران را نیز در دستور کار دانست و گفت: در حوزه ورزش های روستایی نیز کارهای خوبی انجام شده و برای سال آینده نیز در گستره وسیع تری اقدامات خود در این حوزه همانند برگزاری المپیادها و جشنواره های ورزش روستایی به خصوص بازی های بومی و محلی را دنبال می کنیم.
وی در ادامه از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تقویت ورزش های همگانی و توسعه فضاهای ورزشی در روستاهای قزوین تقدیر کرد و گفت: بهرمندی 104 روستا از امکانات ورزشی و افتتاح بزرگترین خانه ورزش روستایی کشور نشانه خوبی از کارهای انجام شده بوده است.
وی یادآور شد: خانه های ورزش روستایی در واقع امکان جدیدی برای انجام فعالیت های ورزشی در روستاها به خصوص برای بانوان محسوب می شوند.
این مسئول ورزشی خاطر نشان کرد: در همه نقاط کشور شرایط طبیعی قابل توجهی برای انجام فعالیت های ‌ورزشی وجود دارد که بیشتر توسط مردان مورد استفاده قرار می گرفت و بانوان در این حوزه با محدویت هایی روبرو بودند در حالی که خانه های ورزش روستایی فرصت مناسبی را برای رفع محدودیت های یاد شده ایجاد می کنند.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.